اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) در نجف:

عامل بقای رژیم صهیونیستی نبود اتحاد در جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) در نجف گفت: نبود اتحاد در جهان اسلام و وجود خیانت‌های مختلف در آن، سبب بقای رژیم صهیونیستی شده است.

عامل بقای رژیم صهیونیستی نبود اتحاد در جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در نخستین نشست تخصصی بیداری اسلامی و قدس که به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی و در تالار حرم رضوی برگزار شد، آیت‌الله محمد مهدی آصفی اظهار داشت: یهودیان در آمریکا و غرب، می‌خواهند با در اختیار داشتن دو قدرت بزرگ به نام ثروت و رسانه و با طایفه‌ای و قومی، از بین بردن هر نوع مقاومت اسلامی و ایجاد پیچیدگی در آن، خدشه و اختلاف را بر پیکره جهان اسلام وارد سازند.

وی افزود: اگر جهان اسلام در برابر اسرائیل ایستادگی می‌کرد، این رژیم غاصب خیلی وقت پیش شکست می‌خورد.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نجف،با بیان اینکه محوریت دست نشاندگی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی سبب ممنوعیت‌های زیادی در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی شده است، تصریح کرد: از جمله راه‌های برانداختن این محوریت و گسترش بیداری اسلامی در جهان، لغو کردن حق وتو و دادن اختیار آن به تمامی کشورها، وارد کردن کشورهای اسلامی در معادلات سیاسی و همچنین کوتاه آمدن کشورهای دارنده حق وتو در برابر خواسته‌های کشورهای نفت‌خیز است.نماینده مقام معظم رهبری در عراق بیان داشت: یکی از راه‌های رسیدن اسرائیل و آمریکا به اهداف‌شان، تهدید شورای امنیت و نیز ایجاد حق وتو برای عده محدودی از کشورها است که این تهدید باعث کنار کشیدن 130 کشور از شورای امنیت شده است.

آصفی تأکید کرد: بدون شک، بیداری اسلامی یکی از امدادهای الهی است که باید با پشتیبانی از آن، مانع پیشرفت پروژه‌های آمریکا و هم‌دستانش در کشورهای اسلامی شویم.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی سال 1357 در ایران شکل گرفت، افزود: آمریکا به دلیل ترس از این بیداری، سعی در ایجاد موانعی برای جلوگیری از تحقق آن داشت، اما چون بیداری اسلامی یک برنامه الهی است، آنان نتوانستند هیچگونه سدی در برابر آن ایجاد کنند. رییس مجمع جهانی اهل‌البیت(ع) در نجف خاطر نشان کرد: آنچه پیامبر عظیم‌الشان اسلام ما را از آن آگاه کرده است، ظهور امام زمان(عج) است و این بیداری اسلامی زمینه را برای ظهور آماده می‌کند.

در ابتدای این نشست، استاد منصور عثمان، پژوهشگر فلسطینی اظهار داشت: آنچه بر من واجب است این است که همه را بیدار کنم و تمام مسلمانان را برای اخراج اشغالگران دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه بعضی از کشورهای عربی دست نشانده آمریکا به نام خاورمیانه جدید، برای تحقق اهداف آمریکایی ـ اسرائیلی هم‌دست می‌شوند، افزود: آنچه در بحرین رخ داده، ایجاد گروه‌های تخریب دست نشانده آمریکاست که فلسطین را هدف قرار داده‌اند.

این پژوهشگر فلسطینی گفت: از تمام مبارزان دعوت می‌شود تا در روزی که در راستای ایستادگی و پیروی از شهدایی است که برای آزادسازی قدس جان خود را از دست داده‌اند و با همه آزادگان جهان تجدید عهد می‌شود، از قدس دفاع کنند.

انتهای پیام/ح30/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول