اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

کشورهای اسلامی رابطه خود را با اسرائیل قطع کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: اگر کشورهای اسلامی داد و ستد با رژیم صهیونیستی را قطع کنند در مدت کوتاهی این رژیم پوسیده سقوط خواهد کرد و حتی نیازی به جنگ نخواهد بود.

کشورهای اسلامی رابطه خود را با اسرائیل قطع کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ابراهیم امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان اظهار کرد: سه دسته از مردم در پایان این ماه وجود دارند که گروه نخست کاملا موفق بوده و گروه دوم نیز به طور نسبی موفقیت‌هایی را در این ماه کسب کرده‌اند.

وی افزود: دو گروه نخست وداعی حقیقی با این ماه خواهند داشت و تصمیم می‌گیرند که در ماه‌های دیگر سال نیز همین رویه‌ای را که در رمضان در پیش گرفته بودند ادامه دهند.

امام جمعه قم با بیان اینکه گروه سومی نیز هستند که هیچ کاری در ماه مبارک رمضان انجام نداده‌اند گفت: این گروه حتی خوشحال هستند که ماه رمضان به عنوان مانعی بر سر گناهانشان دیگر وجود ندارد و امیدواریم خداوند ما را جزو گروه نخست قرار دهد.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به روز قدس به عنوان بزرگ‌ترین مناسبت هفته جاری بیان داشت: از همه مردم قم و سایر شهرهای ایران به دلیل حضور چشمگیر در راهپیمایی این روز تشکر می‌کنیم.

امینی پایه‌گذاری روز قدس را از جمله ابتکارات امام راحل(ره) دانست و افزود: ایشان بر اساس آینده‌نگری خود این مسئله را مطرح کرد و در همان سال نخست پیروزی انقلاب جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد و راهپیمایی این روز باید تا پیروزی نهایی و پس گرفتن قدس شریف از غاصبان ادامه داشته باشد.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: امام خمینی(ره) حمایت از قدس را یک وظیفه انسانی و اسلامی می‌دانست و می‌فرمود این مسئله مربوط به همه مسلمانان جهان است و همه مستضعفان و محرومان باید در این جریان وارد شوند.

وی گفت: به عقیده امام راحل(ره) پایه‌گذاری اسرائیل یک توطئه استکباری است و انگلیس و آمریکا این رژیم را تائید کرده و انواع سلاح‌ها را در اختیار سران آن قرار داده‌اند و هدفشان از این اقدام دفاع از منافع خود در منطقه بوده است.

امینی با بیان اینکه در هر حرکت ضد اسلامی در هر گوشه جهان ردپای اسرائیل دیده می‌شود گفت: این رژیم ترورهای سیاسی و علمی فراوانی از جمله در ایران انجام داده و در واقع اسرائیل به پایگاهی برای خیانت و خیانتکاران تبدیل شده است به طوری که آنقدر جرأت یافته‌اند که پیشنهاد استفاده مشترک مسلمانان و یهودیان از مسجدالاقصی را مطرح می‌کنند.

امام جمعه قم افزود: مسلمانان برای آزادی قدس باید جدی‌تر وارد شوند و در این راستا وظیفه دارند که ابتدا به افشاگری و آگاه‌سازی سایر مردم نسبت به توطئه‌های اسرائیل بپردازند.

وی ادامه داد: دومین وظیفه مسلمانان در این مسئله، سعی در ادامه تظاهرات و گسترش آنهاست تا قدس شریف هیچ‌گاه فراموش نشود ضمن اینکه کمک‌های مادی و اقتصادی به مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی باید بیشتر شود.

امینی با بیان اینکه ادامه مقاومت در برابر توسعه‌طلبی‌های آمریکا و اسرائیل در مناطق مختلف ضروری است عنوان داشت: همین رفتار در حزب‌الله لبنان وجود داشت و موجب شد که بر اسرائیل پیروز شود.

خطیب نماز جمعه قم خواستار افزایش فشارهای مسلمانان به دولت‌های اسلامی برای قطع رابطه با اسرائیل شد و گفت: اگر کشورهای اسلامی داد و ستد با رژیم صهیونیستی را قطع کنند در مدت کوتاهی این رژیم پوسیده سقوط خواهد کرد و حتی نیازی به جنگ نخواهد بود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با شعار تاسیس نشد بلکه برنامه‌ریزی استکبارگران آن را به وجود آورد بنابراین هر چند شعار و تظاهرات تاثیر دارد اما باید در این حرکت برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری داشت تا مسلمانان از خواب غفلت بیدار شده و اقدامات اساسی‌تری برای در هم شکستن این رژیم پوشالی انجام دهند.

امینی در ادامه با اشاره به وقوع زلزله در آذربایجان شرقی و تسلیت به بازماندگان این حادثه گفت: به مسئولان مختلف نظام توصیه می‌کنیم که در این شرایط حساس به زلزله‌زدگان کمک و بر اساس رهنمودهای رهبری اقدام کنند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول