اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلسله:

امواج خروشان ملت‌های مسلمان بنیاد اسرائیل را برمی‌افکند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سلسله گفت: یقیناً روزی این اقیانوس مواج و خروشان حضور ملت‌های مسلمان برای اسرائیل بنیان برافکن شده و ریشه‌های ظلم و استکبار را در منطقه و حتی سراسر جهان بر خواهد کند.

امواج خروشان ملت‌های مسلمان بنیاد اسرائیل را برمی‌افکند

به گزارش خبرگزاری فارس از سلسله، حجت‌الاسلام جلال موسوی‌تبار در جمع نمازگزاران این هفته سلسله گفت: چون روز قدس لرزه بر اندام رژیم جعلی صهیونیستی می‌اندازد، تمام تلاش دشمنان اسلام و در رأس آن آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی از ایجاد ناآرامی در سوریه این بود که افکار مسلمین جهان را از توجه به مسئله فلسطین و قدس عزیز و مبارزه با اسرائیل غاصب منحرف سازند، لذا وظیفه دنیای اسلام این است که در مقابل این توطئه‌ها بایستد.

موسوی‌تبار خطاب به دنیای استکبار و حامیان رژیم صهیونیستی گفت: دنیای استکبار بداند که همان‌گونه که ولی امر مسلمین جهان فرمودند: « مسأله قدس برای ما، مسأله تاکتیکی نیست، بلکه از اعتقادات عمیق اسلامی سرچشمه می‌گیرد» ما نجات این کشور اسلامی از سلطه و چنگال غاصبان صهیونیست و حامیان بین‌المللی آن‌ها را یک وظیفه دینی می‌دانیم.

وی افزود: مسئله فلسطین زمانی تمام می‌شود که فلسطینیان به خانه خودشان برگردند و غاصبان متجاوز را بیرون کنند و مردم مسلمان به زیارت بیت‌المقدس بروند، پس استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و انگلیس بی‌خود، خود را خسته نکرده و هزینه‌های هنگفت بر ملت‌هایشان تحمیل نکنند.

امام جمعه سلسله همچنین با اشاره به وعده الهی در خصوص سرنگونی ظلم و کفر گفت: مسلمانان جهان به ویژه ملت مسلمان و مظلوم و ستمدیده فلسطین، مطمئن باشند که انشاءالله به زودی این سرزمین اسلامی قطعاً به ملت فلسطین باز خواهد گشت و زائده دروغین و جعلی صهیونیستی از صحنه جغرافیا ناپدید می‌شود.

وی افزود: آخرین تقاضای ما از عالم اسلام این است که همه و همه دست در دست یکدیگر بدهید و با اتحاد و یکپارچگی برای نابودی اسرائیل مبارزه کنید و با آنها پیکار کنید، که خداوند آنان را به دست شما مجازات و رسوا می‏کند.

موسوی تبار ضمن تشکر از مردم سلسله به واسطه حضور پرشکوه در راهپیمائی روز جهانی قدس گفت: حضور با عظمت ملت ایران در راهپیمائی روز قدس موجب یأس دشمنان نظام و تقویت روح امید و استقامت در ملت‌های مسلمان به ویژه ملت مظلوم فلسطین شد و یقیناً روزی این اقیانوس مواج و خروشان حضور ملت‌های مسلمان برای اسرائیل بنیان برافکن شده و ریشه‌های ظلم و استکبار را در منطقه و حتی سراسر جهان بر خواهد کند.

امام جمعه سلسله در ادامه به فرا رسیدن عید سعید فطر اشاره کرد و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات  مؤمنین روزه‌دار گفت: این عید بزرگ مسلمانان و عید اکمل دین است که مسلمانان پس از یک ماه مهمانی خداوند با دلی آرام و نفسی پاک به زندگی عادی خود برمی‌گردند.

موسوی تبار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی مسجد و محکومیت آتش سوزی مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها در سال 1973 م اشاره کرد و ضمن محکوم کردن این واقعه اسفبار و گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: در الشتر بر اساس استانداردها می‌بایست حدود 20 مسجد وجود داشته باشد که اکنون چهار مسجد فعال و یک مسجد هم در حال ساخت است و این یعنی در خود شهر سلسله نیاز به احداث 15 مسجد دیگر است.

وی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستان خواست تا نسبت به احداث مساجد جدید و تکمیل مساجدی که در حال ساخت هستند، توجه بیشتر کرده و کمک کنند.

خطیب جمعه سلسله در بخش دیگری از سخنانش به فرا رسیدن هفته دولت اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر گفت: انتظار ملت عزیز ما از دولت این است که نسبت به ارائه‌ خدمت‌رسانی و اجرای طرح‌ها جدیت داشته و مواظب باشند، تا سال آخر این دولت حرکتِ تلاشگرانه و فعالیت سازندگى و کار زیربنایى، سست و متزلزل و متوقف نشود و طوری عمل کنند که مردم عزیز ما نسبت به دولت و شعارهایش که موجب اقبال عمومی شده، مانند عدالت خواهی، استکبارستیزى، ساده‏زیستى و مقابله با منش اشرافیگرى، مقابله با ویژه‏خوارى و سوء استفاده از ارتباطات در مسائل اقتصادى و غیر اقتصادى، یا خدمت‏رسانى صادقانه دلبسته باقی بمانند.

وی افزود: توقع مردم در این سال آخر از دولتمردان این است که نسبت به اساسى‏ترین شعار دولت، که یعنی اصول و ارزش‌هایی انقلاب و آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری  پایبند بوده و همچنان خستگی ناپذیر مشغول خدمت باشند.

امام جمعه سلسله در ادامه به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهاى غیر متعهد در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری این نشست نشان دهنده عظمت و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جامعه بین‌الملل بوده و بیانگر اهمیت و ضرورت حضور ایران اسلامی و ایفای نقش در معادلات سیاسی دنیا به ویژه منطقه خاورمیانه است.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول