اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

روند کنونی نابودی اسرائیل را نوید می‌دهد/فلسطین قابل تقسیم نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: ادامه روند کنونی و نفرت روزافزون از اسرائیل، نابودی این رژیم غاصب و آزادسازی قدس شریف را نوید می‌دهد.

روند کنونی نابودی اسرائیل را نوید می‌دهد/فلسطین قابل تقسیم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با قدردانی از حضور یکپارچه و انبوه مؤمنان روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: زمانی که امام راحل با درایت خود اقدام به نامگذاری جمعه پایانی ماه مبارک رمضان به نام روز قدس کردند تنها ملت مسلمان ایران بود که یکپارچه «مرگ بر اسرائیل»را فریاد می‌زدند و با حضور خود راهپیمایی‌های باشکوهی را در دفاع از ملت مظلوم فلسطین می‌آفریدند.

وی با تأکید بر افزایش فراگیر نفرت از رژیم صهیونیستی در جهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد آن هستیم راهپیمایی روز قدس نه تنها در کشورهای اسلامی با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار می‌شود بلکه مسلمانان ساکن کشورهای غربی نیز در این روز بزرگ اجتماعات باشکوهی برپا می‌کنند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه فلسطین قابل تقسیم نیست تصریح کرد: ما اعتقاد داریم تمام سرزمین فلسطین متعلق به مردم فلسطین است و به هیچ عنوان قابل تجزیه به دو دولت نیست.

نمازی افزود: تمام فلسطین از آن فلسطینی‌ها است و هر غیرفلسطینی‌ باید از این سرزمین اخراج شود.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، در بخش دیگری از خطبه‌ها، با گرامیداشت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیان داشت: مسئولان امر باید خاطرات این دلاوران جنگ هشت ساله را گردآوری کنند هر چند که ممکن است آزادگان خود به دلیل خلوص و پرهیز از خودنمایی از انجام مصاحبه و نگارش خاطراتشان خودداری کنند اما باید بدانیم این ناگفته‌ها در حقیقت اسناد افتخارات ملت ایران است که باید همواره در تاریخ ماندگار باشد.

وی در ادامه با ابراز تأسف از وقوع حادثه زلزله آذربایجان‌شرقی، این حادثه را واقعه‌ای تلخ در روزهای پایانی ماه میهمانی خدا خواند و از خدای متعال برای از دست‌رفتگان آن مغفرت و برای بازماندگان آن صبر مسئلت کرد.

عضو خبرگان رهبری همچنین به حضور سرزده و بدون اطلاع قبلی مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده نیز اشاره و این دیدار صمیمانه را موجب کم شدن بار اندوه حادثه‌دیدگان و تسلی خاطر بازماندگان قلمداد کرد.

نمازی سپس به شرکت رئیس‌جمهور در اجلاس سران کشورهای اسلامی در مکه پرداخت و گفت: برخلاف هدف کشور برگزارکننده این اجلاس که وارد آوردن فشار و ضربه به سوریه بود اما با ارائه نقطه‌نظرات جمهوری اسلامی از زبان ریاست محترم جمهور که همانا توجه به دشمن مشترک و پرهیز از اختلاف و برادرکشی است موجب تحت تأثیر قرار گرفتن فضای اجلاس با نظرات منطقی جمهوری اسلامی بود.  

وی در بخش پایانی خطبه‌ها، با یادآوری توطئه‌‌های گوناگون نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی دشمن در طول حیات بابرکت انقلاب اسلامی، نماز جمعه را مهمترین قرارگاه و مرکز مقابله با این توطئه‌ها دانست.

امام جمعه کاشان سپس به کارکردهای نماز جمعه در جامعه پرداخت و گفت: توجیه و اطلاع‌رسانی، بیان توطئه‌های دشمن و روش با مقابله با آنها، تأکید به ضرورت حفظ وحدت ملی، توصیه و رسیدگی به امور جوانان و سفارش به حمایت از اقشار نیازمند جامعه از جمله مسائل مطرح شده در این آئین عبادی سیاسی است.

نمازی از توصیه به لزوم افزایش محبت و دوستی میان خانواده‌ها و ارحام، تذکر به مسئولان برای رسیدگی و حل مشکلات مردم، تأکید بر برقراری امنیت اجتماعی و رعایت حجاب و توصیه به عمل به دستورات و رهنمودهای اسلام جهت پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی به عنوان برخی دیگر از نکات بیان شده در خطبه‌های نماز جمعه یاد کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مصلی کنونی با توجه به شرایط محیطی و فیزیکی و همچنین عدم برخورداری از برخی امکانات رفاهی جوابگوی خیل عظیم نمازگزاران نیست، بر تکمیل هر چه سریعتر مصلی بقیة‌الله‌الاعظم (عج) با مشارکت شهروندان تأکید کرد.  

انتهای پیام/ی10/ف4004

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول