اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

اسرائیل برای پراکنده شدن اذهان از جنایاتش بر سوریه تمرکز کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد گفت: رژیم صهیونیستی برای اینکه توجه اذهان جهانی را از جنایات خود پراکنده کند، بر سر موضوع سوریه تمرکز کرده است.

اسرائیل برای پراکنده شدن اذهان از جنایاتش بر سوریه تمرکز کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: صهیونیست‌ها برای اینکه جنایات خود را بپوشانند همه توجه‌ها را بر روی سوریه معطوف کرده‌اند اما این راهپیمایی امروز مردم در اقصی نقاط میهن اسلامی از جمله استان یزد، دشمنان را رسوا کرد و مکر و حیله آنها را به خودشان بازگرداند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کودتای 28 مرداد 1332 افزود: این کودتا کودتای آمریکا علیه ایران و در زمان دولت مصدق بود و عامل آن نیز اشتباهاتی بود که مصدق انجام داد و به حرف علما بی‌توجهی کرد.

ناصری ادامه داد: برخی حاکمان، روسا و ... به حرف علما عمل نمی‌کنند و از این غافلند که علما همواره دلسوز بوده‌اند.نقطه ضعف مصدق نیز این بود که به توصیه‌ها و سفارش‌های آیت‌الله کاشانی عمل نکرد.

ناصری همچنین با گرامیداشت روز جهانی مسجد عنوان کرد: امام راحل فرمودند که مساجد سنگر هستند و این سنگرها را باید حفظ کرد و مسجد جایگاه هدایت مسلمانان و ارتباط آنهاست.

 امام جمعه یزد با اشاره به استفاده‌ای که وهابیون از مساجد کرده‌اند، بیان کرد: وهابیون در مناطق مرزی بهترین مساجد و حوزه‌های علمیه را ساخته‌اند و به اهل تسنن اعلام کرده‌اند که هرچه می‌خواهید زاد و ولد و ازدواج کنید تا نفر در این مساجد و حوزه‌ها جمع شود.

وی افزود: وهابیون علیه اسلام و نظام اسلامی نقشه دارند و می‌خواهند با ازدیاد نسل خود برنامه بلند مدت برای ایران و شیعیان جمهوری اسلامی بریزند و شیعیان باید در این زمینه هوشیار باشند.

 امام جمعه یزد تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم که دین ما در دست دولت باشد اما پول مردم در دست دولت است و دولت موظف است زیرساخت‌ها را برای رشد شیعیان و جمهوری اسلامی آماده کند.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز آینده سران کشورهای غیرمتعهد به ایران می‌آیند، اظهار امیدواری کرد: مسئولان ایران برنامه‌ریزی برای این نشست داشته باشند و کشورهای اسلامی را روشن کنند.

ناصری با اشاره به زلزله شهرستان‌های آذربایجان شرقی، خواستار همکاری و همدلی مردم شد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری خود در این شهرستان‌ها حاضر شدند که این امر توجه ایشان را می‌رساند.

وی تاکید کرد: مردم نیز باید به یکدیگر توجه داشته باشند و با اتحاد و همدلی مشکلات ایجاد شده را برطرف کنند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول