اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از 3000 تماشاگر و در هفت وزن

فینال مسابقات کشتی پهلوانی ـ سنتی هیر برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با گرامیداشت ورود آزادگان سرفراز به میهن اسلامی و یام ماه مبارک رمضان با حضور مسئولان استانی و کشوری و 3 هزار تماشاگر علاقمند فینال دوازدهمین دوره مسابقات کشتی پهلوانی ـ سنتی هیر برگزار شد.

فینال مسابقات کشتی پهلوانی ـ سنتی هیر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در فینال این مسابقات که با حضور نماینده مردم اردبیل در مجلس، دبیر فدراسیون ورزش‌های سنتی ـ بومی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل،‌ فرماندار اردبیل و تعدادی از مسئولان استانی و محلی در سالن فجر شهر هیر برگزار شد کشتی‌گیران در هفت وزن مسابقات خود را برگزار کردند.

یوسف فتحی در وزن 70 کیلوگرم، فرید پور‌بیرامی در وزن 74 کیلوگرم، علی قدیمی در وزن 77 کیلوگرم، مصطفی آقازاده در وزن 84 کیلوگرم، آراز ملکی در 92 کیلوگرم، میثم بدیر‌انتقال در وزن 100 کیلوگرم و فرهاد سرشار در وزن 120 کیلوگرم به مقام قهرمانی دست یافتند.

در دوازدهمین دوره مسابقات کشتی پهلوانی ـ سنتی هیر روستای نوشهر با 48 امتیاز، روستای تپراقلو با 39 امتیاز و تیم روستای دلیلر با 32 امتیاز به ترتیب اول تا سوم شدند.

در مراسم اختتامیه این رقابت‌ها رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی استان اردبیل با قدردانی از حضور نماینده استان در مجلس و دبیر فدراسیون در این مسابقات اظهار داشت: در این دوره از مسابقات 70 کشتی‌گیر در هفت وزن از سه روز پیش از سالن فجر هیر با هم رقابت کرده و شاهد برگزاری فینال این مسابقات بودیم.

علیرضا احدی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این هیئت گفت:‌ مهمترین هدف‌گذاری ما رشد و بالندگی ورزش روستایی – عشایری با اولویت مناطق محروم و دور‌افتاده است.

وی تصریح کرد:‌ هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی در حال حاضر در کلیه شهرستان‌ها و شهرهای بالای 2 هزار نفر جمعیت دفتر داشته و فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی استان اردبیل افزود: در کلیه روستاها نیز با هماهنگی‌های به عمل آمده رابط ورزشی فعال داریم که به تقویت و توسعه ورزش در مناطق محروم کمک می‌کند.

احدی ضرورت پرداختن به ورزش روستایی ـ عشایری را در مناطق محروم یادآور شد و ادامه داد: لازمه این کار اختصاص اعتبارات مناسب و درخور توجه در این مناطق است.

این مسئول یادآور شد: با توجه ویژه نمایندگان و مسئولان استان می‌توان اسباب گسترش بازی‌های بومی ـ محلی را در این مناطق فراهم آورد.

رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی ـ محلی استان اردبیل از ارگان‌های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و امور عشایری درخواست کرد با همراهی این هیئت نسبت به احیای بازی‌های بومی – محلی و رشد و توسعه ورزش در مناطق محروم کمک کنند.

احدی از برگزاری این مسابقات از سال‌های آتی به صورت کشوری و ملی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ با توافق به عمل آمده با فدراسیون این مسابقات از سال‌های آتی در همین ایام به شکل کشوری برگزار می‌شود.

وی استقبال خوب مردم منطقه را از این مسابقات یک ظرفیت خوب در مشارکت‌ دادن جوانان در فضاهای سالم تربیتی و ورزشی توصیف کرد و ادامه داد:‌ ورزش می‌تواند بهترین بستر برای توسعه و تعالی جامعه از بروز هرگونه ناهنجاری و نابسامانی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی – محلی استان اردبیل در پایان سخنان خود از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی – محلی در آینده نزدیک در شهرستان سرعین خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی‌های به عمل آمده این جشنواره با حضور هشت استان هفته آخر شهریورماه در سرعین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول