اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم و مسئولان

جشنواره بازی‌های محلی شمال در کلاردشت برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشنواره بازی‌های بومی محلی شمال کشور با حضور استان‌های شمالی در چمن مکارود کلاردشت برگزار شد.

جشنواره بازی‌های محلی شمال در کلاردشت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، در جشنواره بازی‌های بومی محلی شمال کشور که پیش‌ازظهر امروز با حضور مقام‌های ارشد انجمن بازی‌های بومی و محلی کشور و استان، تعدادی از نمایندگان استان مرکزی و دیگر مسئولان شهرستان چالوس در چمن مکارود کلاردشت برگزار شد، ورزشکاران سه استان شمالی، بازی‌های طناب‌بازی، دستمال‌بازی، گلی کاچ، هفت‌سنگ و بندبازی را به نمایش گذاشتند.

در این جشنواره که با تلاش اداره ورزش و جوانان کلاردشت، شوراهای اسلامی روستاهای کلنو و کردیچال برگزار شد، رئیس انجمن بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی کشور گفت: وقتی از ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی حرفی به میان می‌آید مراد ورزش‌ها و بازی‌هایی است که پیش از گسترش ورزش‌های سازمان یافته و مدرن در سطح جهان وجود داشته که بسیاری از این ورزش‌ها و بازی‌ها از فعالیت‌های روزمره زندگی بشر سرچشمه می‌گیرد.

طالب رجب‌پور اظهار داشت: ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی نشانه هویت یک قوم هستند و ریشه در فرهنگ جوامع داشته و جزو آداب و رسوم ملت‌ها به شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: خیانت است اگر بازی و ورزش‌های بومی که نشان هویت ملی و فرهنگی ماست به موزه سپرده شود تا فقط نظر مشتاقان و جهانگردان را به خود جلب کند.

این مسئول با بیان اینکه جشنواره بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی شمال و شمال شرق کشور با شرکت استان‌های گلستان، سمنان، گیلان و مازندران به میزبانی هیئت ورزش‌های همگانی استان مازندران در کلاردشت برگزار شد، اذعان داشت: در این جشنواره به نشانه‌های محلی از جمله لباس و موسیقی نیز توجه جدی شد.

رجب‌پور ادامه داد: هدف ما از برگزاری چنین جشنواره‌هایی شناساندن آداب و رسوم و فرهنگ خاص استان‌های کشور به ویژه شمال و شمال شرق به یکدیگر از طریق بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی آنان است.

وی تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از اهداف برگزاری چنین جشنواره‌هایی بازتولید بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی است.

مجتبی سلطانی رئیس شورای اسلامی روستای کلنو نیز هدف از برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها را احیای بازی‌های قدیمی و سنتی استان‌های شمالی عنوان کرد.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول