اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی:

هیچ سندی به ساخت و سازهای غیرمجاز در مشهد تعلق نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: به ساخت و سازهای غیرمجاز مناطق مسکونی مشهد هیچ سندی از سوی آستان قدس تعلق نمی‌گیرد.

هیچ سندی به ساخت و سازهای غیرمجاز در مشهد تعلق نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد محسنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای حفظ و حراست از موقوفه‌های خراسان‌رضوی هزینه‌های زیادی متحمل می‌شویم.

وی با بیان اینکه باید بدانیم فواید و درآمدهای موقوفه‌ها را در چه زمینه‌ای استفاده کنیم، افزود: احیای موقوفه، تثبیت مالکیت و استفاده بهینه، مهمترین مباحثی است که در زمینه وقف صورت می‌گیرد و مسائل فرهنگی، نشر علوم اسلامی، دانشگاه‌ها و مباحث اقتصادی شرکت‌ها از جمله فعالیت‌های آستان قدس در جامعه به‌شمار می‌رود.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی تصریح کرد: حدود و مجاوران مزارع موقوفه تثبیت شده‌ای که در حاشیه شهر مشهد وجود دارد، تعیین شده است و علاوه بر این موارد کاربری آن نیز مشخص و در حال بهره‌برداری قرار دارد.

وی به فعالیت‌های آستان قدس در مشهد اشاره کرد و گفت: مراکز آستان قدس در دیگر نقاط استان شامل نیشابور، اسفراین، تربت‌حیدریه، کاشمر و خارج از استان در تهران، اصفهان، قزوین و گیلان نیز فعال است که هر کدام کاربری‌های مخصوص خود را دارد.

محسنی تشریح کرد: املاک موقوفه را نمی‌توانیم بفروشیم اما اجاره می‌دهیم که اکنون در سطح شهر مشهد دارای کاربری‌های متعددی است و این کاربری‌ها توسط شهرداری تعیین می‌شود.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی یادآور شد: موقعیت تمام اراضی آستان قدس توسط تصویرهای ماهواره‌ای مشخص و به بانک‌های اطلاعاتی متصل است.

وی با اشاره به اینکه ارائه یک سند اجاره می‌تواند برای دستگاه‌های اداری گرفتاری متعددی ایجاد کند، گفت: در این راستا به تناسب نیاز این املاک را که بیشتر مسکونی هستند، در شهر تزریق می‌کنیم.

محسنی اظهار کرد: در داخل شهر مشهد سرانه خدمات را بیشتر از آنچه بوده تامین کرده‌ایم، مانند فضای سبز، مراکز آموزشی و بهداشتی که در سطح استان وجود دارد و برای کاربری‌های آموزشی نیز چهار درصد و فضای سبز شهرداری‌ها دو درصد اجاره در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مورد موقوفاتی که در شهرستان‌ها است آمادگی لازم وجود دارد تا کاربری‌های مد نظر آنها مورد بررسی قرار گیرد و فعالیت‌های آنها نیز تعریف شود و اگر بتوانیم زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم تمام فواید آن به شهر و جامعه برمی‌گردد و باید با سرمایه‌داران وارد مشارکت شویم.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی در مورد نحوه مشارکت سرمایه‌گذاران گفت: پس از ارزیابی زمین نخست 50 درصد از ارزش زمین را سرمایه‌گذار می‌پردازد.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی افزود: به دلیل اینکه باید ثابت شود سرمایه‌گذار توانایی دارد در ادامه هیئت مدیره پروژه تشکیل می‌شود و همچنین با نظارت این هیئت تصمیمات آستان قدس اجرا می‌شود.

وی در رابطه با مشارکت آستان قدس با سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی کرد و یادآور شد: تمام شهرستان‌ها باید از برکات امام رضا(ع) برخوردار شوند.

محسنی در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز تصریح کرد: در ایجاد سکونت‌های غیررسمی دخیل نیستیم اما باید این مناطق با شهر همسان شود، همچنین در این‌گونه موارد از جانب آستان قدس هیچ سندی تعلق نمی‌گیرد.

معاون اعتبارات بانک کشاورزی خراسان‌رضوی در ادامه این جلسه اظهار کرد: خرید ساختمان برای بانک‌ها ممنوع است اما باید راهکارهایی را سیستم بانکی در نظر بگیرد.

کمندی افزود: به دستور رئیس جمهور خرید تراکتور و کمباین نیز ممنوع است؛ این در حالی است که ابتدا هیچ مانعی برای طرح‌ها وجود نداشت.

وی ادامه داد: مهمترین مشکلی که در خرید کمباین و تراکتور وجود دارد، کارخانه‌های سازنده قدرت واگذاری ندارند و همچنین در مورد بیمه، تمرکز در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/ل10/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول