اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تأکید بر جبران خسارت سیل

رعایت اصول فنی در ساخت و ساز شهری آثار سیل را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ساخت و ساز اصولی و منطبق بر فنون مهندسی در مناطق مختلف شهری سبب می‌شود تا خطرات و آسیب‌های سیل به حداقل رسیده و یک شرایط ایمن و راحتی را در زندگی شهری شاهد باشیم.

رعایت اصول فنی در ساخت و ساز شهری آثار سیل را از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه مشگین‌شهر اظهار داشت: ما باید ساخت و سازهای خود را به حدی مستحکم و با دوام انجام دهیم تا کوچک‌ترین آسیب و تهدیدها مناطق شهری و روستایی ما را دچار خسارت و ضرر و زیان نکند و به جای آن مردم از ایمنی ساخت و سازها و امنیت برقرار شده دل خوش بوده و رضایت داشته باشند.

وی تصریح کرد: وقوع سیلاب در شهر مشگین و خلخال در روزهای گذشته به دلیل برخی بی‌احتیاطی‌ها بوده که هر چند ما نتوانستیم از ظرفیت و توان بارشی با مهار و استفاده بهینه از آن در سایه برنامه‌ریزی درست بهره‌برداری حقیقی را داشته باشیم اما همچنان معتقدیم با تدبیر و دوراندیشی می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا نعمت خدا به بلا و گرفتاری تبدیل نشود.

صابری خاطر نشان کرد: بخش زیادی از مشکلات آب گرفتگی معابر و اماکن مسکونی و تجاری شهرستان مشگین‌شهر مربوط به رعایت نشدن اصول درست ساخت و ساز است که این موضوع باید توسط کارشناسان و مسئولان امر مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول از مجموعه‌های حمایتی و تأمین خسارت خواست تا هر چه زودتر با برآورد نهایی خسارت نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی تخریب دو واحد مسکونی در جریان سیل اخیر را یادآور شد و اضافه کرد: با هماهنگی اداره راه و شهرسازی ضرورت دارد دو واحد از مسکن مهر این شهرستان با شرایط و تسهیلات ویژه تحویل متقاضیان شود.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل ضرورت بهسازی مسیر رودخانه پریخان توسط شهرداری را سبب کاهش میزان خسارت به هنگام بارندگی اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با اجرای طرح مهار آب‌های سطحی در استان و هدایت مناسب آنها یک فرآیند خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

شهردار مشگین‌شهر نیز در جریان این بازدید بیان کرد: بر اثر بارش شدید و جاری شدن سیلاب دو واحد مسکونی به صورت کامل تخریب و 200 واحد شهری نیز دچار آب گرفتگی شدند.

صفر جعفرزاده با یادآوری این‌که این سیل خسارت قابل توجهی را نیز به تأسیسات شهری وارد کرده است، گفت: در مناطق شهری وقوع سیلاب سبب شد تا تیم‌های شهرداری سازماندهی شده و به امدادرسانی مشغول باشند.

وی افزود: در کمترین فاصله زمانی بسیاری از واحدهای مسکونی دچار آب گرفتگی، پاکسازی شد و حادثه‌دیدگان نیز به مکان مناسبی انتقال داده شدند.

در روزهای گذشته بارش شدید باران در شهرهای مشگین‌شهر و خلخال در کنار وارد آمدن خسارات به واحدهای مسکونی و تجاری به صدها هکتار اراضی و باغات نیز به صورت 50 تا 70 درصد خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول