اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان خبر داد

عدم صدور پایان کار برای ساختمان‌های فاقد اصول مناسب‌سازی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: شهرداری برای ساختمان‌هایی که اصول مناسب‌سازی را رعایت نمی‌کنند، پایان کار صادر نمی‌کند.

عدم صدور پایان کار برای ساختمان‌های فاقد اصول مناسب‌سازی

مصطفی بهبهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با مناسب‌سازی ساختمان‌ها، اظهار کرد: مناسب‌سازی ساختمان‌ها به‌ عنوان بخشی از ضوابط طرح‌های تفضیلی ابلاغ شده و در مقررات ملی ساختمان مواردی در این مورد وجود دارد که این موارد باید رعایت شود.

وی ادامه داد: تلاش سازمان نظام مهندسی و شهرداری بر این است که ضوابط رعایت شود و با توجه به اینکه رعایت این موارد زمان می‌برد و باید به مرور این ضوابط در نقشه‌ها دیده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در مورد رعایت ضوابط، تصریح کرد: ناظران ساختمان باید ضوابط اجرایی را رعایت کنند، تبدیل شدن این موضوع به فرهنگ عام نیاز به زمان دارد و شهرداری برای ساختمان‌هایی که ضوابط را رعایت نکردند، پایان کار صادر نمی‌کند.

وی در مورد برخورد با افراد متخلف تاکید کرد: ابزاری که سازمان نظام مهندسی در اختیار دارد، برخورد با مهندسان ناظر و طراحی است که در ارائه خدمات موارد را مدنظر قرار نمی‌دهند، که در این صورت افراد ثالث، نظام مهندسی و شهرداری می‌توانند به شورای انتظامی شکایت کنند.

بهبهانی با اشاره به وجود مجازات برای افرادی که مقررات ملی ساختمان را رعایت نمی‌کنند، اضافه کرد: برای متوقف کردن کار ابزاری وجود ندارد و اگر ناظران درخواست توقف کار را نمایند، شهرداری مکلف به توقف کار تا رفع عیب موجود است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول