اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

نظام مهندسی در بهینه‌سازی ساخت و ساز پیشتاز باشد

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: جامعه مهندسی ما باید جلوتر از نیاز جامعه به سمت مسکن حرکت کرده و در بهینه‌سازی ساخت و ساز نیز وارد شود.

نظام مهندسی در بهینه‌سازی ساخت و ساز پیشتاز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمود محمودزاده در نشستی مطبوعاتی پیرامون انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌تواند یک نهاد تأثیرگذار در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی از اجرای قانون عملیاتی نمودن مجریان ذی‌صلاح در اجرای ساختمان‌ها حمایت می‌کند، چرا که مهم‌ترین کار ما مهندسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان یک نهاد غیر دولتی است، تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی در زمینه کنترل و ساخت و سازهای مسکن مهر نظارت دارد و با وجود نظارت مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی بر پروژه‌های مسکن، ما نیز به وسیله کارشناسانی کنترل‌های مضاعفی بر طرح‌های مسکن مهر داشته ایم.

وی افزود: در چهار سال اخیر مسکن مهر بسیاری از نیازهای مسکن را به صفر رسانده، اما از این به بعد نهادهای غیر دولتی پا در عرصه ساخت و ساز بگذارند و نیازهای انباشته را بر طرف کنند.

محمودزاده تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به سمتی حرکت کند که کار ساخت را مهندسی کرده و در اجتماعی شدن تاکید بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به تغییرات به وجود آمده در نظام مهندسی اظهار کرد: جایگاه نظام مهندسی ساختمان تغییر یافته و نظام مهندسی امروز باید خود را با نیاز مهندسی جامعه تطبیق نموده و نقش خود را ایفا کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اعضای سازمان نظام مهندسی را به مشارکت در تصمیم‌گیری‌های کلان دعوت کرد و ادامه داد: اعضای سازمان باید در مجامع عمومی حضور گسترده و اثرگذار داشته و سازمان را به عنوان یک نهاد اثرگذار معرفی کنند.

وی اضافه کرد: جامعه مهندسی ما باید جلوتر از نیاز جامعه به سمت مسکن حرکت کرده و در بهینه‌سازی ساخت و ساز نیز وارد شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول