اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ستاد ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی عنوان شد

ساخت و سازهای غیرمجاز کهگیلویه و بویراحمد خدمات نمی‌گیرند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز بدآموزی دارد و این‌گونه ساخت و سازها هیچ خدماتی نظیر آب و برق در این استان نمی‌گیرند.

ساخت و سازهای غیرمجاز کهگیلویه و بویراحمد خدمات نمی‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد ظهر امروز در ستاد ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هفت سکونت‌گاه غیر رسمی در یاسوج و مناطق اطراف آن شناسایی شده که باید با طرح و برنامه در مورد آن‌ها پیش برویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر ادارات و دستگاه‌ها زمین خاصی و یا پیشنهاد خاصی در سکونت‌گاه‌های هفت‌گانه غیر رسمی دارند تا پایان همین هفته به استانداری ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در پایان هفته بعد مجددا این ستاد تشکیل جلسه می‌دهد تا پیشنهادات ادارات در این مناطق به صورت کارشناسی در این ستاد مطرح و تصمیم‌گیری شود.

نیکزاد، تعیین نقشه راه و اولویت دادن به کارها را دو برنامه مهم در رابطه با سکونت‌گاه‌های غیر رسمی دانست و ادامه داد: هر اندازه که دولت برای ساماندهی این سکونت‌گاه‌ها کمک کرد، سپاسگزاریم ولی در استان نیز با جدیت بر اساس اولویت‌ها عمل می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان نباید به ساخت و سازهای غیرمجاز در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی خدمات دهند زیرا ملاک عمل باید قانون باشد و هر کسی که اقدام به ساخت و ساز می‌کند باید بداند که اخذ پروانه ساخت الزامی است.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: فردی که به فاصله 500 متر از روستا اقدام به ساخت خانه می‌کند بدون اینکه پروانه‌ای اخذ کند، نباید انتظار دریافت خدماتی مانند آب و برق را داشته باشد زیرا اگر اینگونه باشد از فردا هر فردی در هر جایی که دلش خواست اقدام به ساخت و ساز می‌کند.

نیکزاد خطاب به شرکت‌های خدمات‌رسان گفت: تنها به افرادی خدمات دهید که پروانه ساخت و ساز دارند.

* مادوان بیشترین نرخ رشد شهری را دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: امروز شاهد توسعه سریع سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در این استان هستیم به‌طوری که یاسوج بالاترین نرخ رشد شهری را در کشور دارا است.

اردلان زینل‌زاده بیان کرد: شهر تازه تاسیس مادوان که ما مخالف شهر شدن آن بودیم، بیشترین نرخ رشد را دارد که این موضوع نگرانی‌ها از افزایش معضلاتی چون بیکاری، افزایش جرم و جنایت، مسائل امنیتی و مسائلی از این دست را بیشتر می‌کند.

وی تاکید کرد: لازم است در اختصاص اعتبارات به شهر مادوان توجه و عنایت بیشتری از سوی استانداری این استان شود.

در این نشست، معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، رئیس سازمان کتابخانه‌های عمومی، شهردار یاسوج، رئیس شورای شهر یاسوج، مدیرکل اطلاعات و برخی دیگر از مسئولان به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون سکونت‌گاه‌های غیر رسمی پرداختند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول