اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری استاندار کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد

نظارت نظام مهندسی بر ساخت و سازهای دولتی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون نظارتی بر ساختمان‌های دولتی در حال ساخت نبوده ولی مقرر شده با همکاری و دستور استاندار، این سازمان بر ساخت و سازهای دولتی نیز نظارت کند.

نظارت نظام مهندسی بر ساخت و سازهای دولتی

داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: وضعیت ساخت و سازها در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از منظر اجرای مقررات ملی ساختمان قابل تقسیم‌بندی به سه گروه هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح این سه گروه افزود: گروه اول ساختمان‌هایی هستند که با نظر سازمان نظام مهندسی از شهرداری پروانه ساخت می‌گیرند و عملیات ساخت و ساز خود را با هماهنگی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در این گروه اجرای مقررات ملی ساختمان به صورت جدی پیگیری شده و با تخلفات احتمالی نیز برخورد می‌شود.

دیودیده گفت: در این گروه از ساختمان‌ها که نقص و یا موردی غیر فنی باشد تا رفع نقص و اصلاح، امکان دریافت پایان کار وجود ندارد.

 

* ساختمان‌هایی که تحت نظارت نظام مهندسی ساخته نمی‌شوند خطرساز هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد کیفیت ساخت و سازها در ساختمان‌هایی که زیر نظر نظام مهندسی کار می‌کنند را مطلوب ارزیابی کرد.

وی، گروه دوم ساخت و سازها در یاسوج را شامل ساختمان‌هایی دانست که با اطلاع یا بدون اطلاع شهرداری و بدون طی روند قانونی در نظام مهندسی ساختمان ساخته می‌شوند.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مورد این گروه از ساخت و سازها، امکان اظهارنظر در مورد کیفیت و یا رعایت شدن یا نشدن اصول فنی آن‌ها وجود ندارد ولی پیش‌بینی می‌شود این گروه از ساختمان‌ها بسیار خطرساز و آسیب‌پذیر باشند.

دیودیده گروه سوم انواع ساخت و سازها در یاسوج را مربوط به ساختمان‌هایی دانست که توسط دستگاه‌های اجرایی و دولتی ساخته می‌شوند که معمولاً حاضر نمی‌شوند نقشه و طرح‌های آنان توسط نظام مهندسی ساختمان تهیه، بررسی و ارزیابی شوند.

وی گفت: البته اخیراً مقرر شده با همکاری و هدایت استاندار، ساخت و سازهای دولتی هم تحت پوشش سازمان نظام مهندسی قرار گیرند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مورد این گروه از ساختمان‌های دولتی که نظارتی نداریم، نمی‌توانیم در مورد کیفیت آن‌ها اظهارنظری کنیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول