اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل راه‌وشهرسازی مازندران خبر داد

اثرات نامتعارف ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه‌ راه‌های مازندران

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه راه‌ها اثرات نامتعارفی دارد.

اثرات نامتعارف ساخت‌وساز غیرمجاز در حاشیه‌ راه‌های مازندران

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، عباسعلی نجفی عصر امروز در جلسه شورای راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به شرایط جغرافیایی و طبیعی مازندران و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای این استان به یکدیگر و به لحاظ تقاضای بی‌شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راه‌ها بیان داشت: اراضی مجاور حریم راه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این امر عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط به صورت غیرمجاز صورت پذیرد.

این مسئول ادامه داد: از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک و تولید خودرو، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقا، توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محورها ایجاد کرده است.

وی با اعلام اینکه از آنجا که حفظ و نگهداری از راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی راه و شهرسازی است، افزود: این اداره کل با تمام توان و بکارگیری امکانات و تجهیزات خود با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب توانسته در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای در جهت ایمن‌سازی و روان‌سازی ترافیک بردارد.

نجفی به برنامه‌های اجرایی مستمر این اداره کل درمورد عملیات راهداری اشاره کرد و بیان کرد: پاک‌سازی و زیباسازی حریم راه‌ها، شستشو و ترمیم تابلوها و علائم، منظر آرایی و زیباسازی مبلمان جاده‌ای، شانه‌سازی، لکه گیری رویه راه، تخلیه قنوها، برم‌ها، بارمرده گالری‌ها و سردهانه تونل‌ها، شانه‌سازی، حذف اختلاف سطح، ریزش‌برداری و ساماندهی حریم از جمله عملیات و برنامه‌های اصلی عملیات راهداری بوده که به طور مستمر در حال اجرا است.

این مسئول در پایان اجرای عملیات راهداری را بسیار حیاتی و مهم برشمرد و افزود: امیدواریم با تلاش و کوشش مضاعف راهداران و رعایت کلیه قوانین و مقررات توسط کاربران جاده‌ای، محورهای ایمن و روان در سطح محورهای ارتباطی این استان ولایت‌مدار داشته باشیم.

انتهای پیام/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول