اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

اکثر ساخت ‌و سازهای خراسان‌رضوی اسلامی نیست

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان‌رضوی گفت: با وجود مدیران متدین در شهر و استان خراسان‌رضوی، اما اکثر ساخت و سازهای ما اسلامی نیست.

اکثر ساخت ‌و سازهای خراسان‌رضوی اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی جشن‎های دهه کرامت در استان خراسان‌رضوی که در محل مهمانسرای استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با انتقاد از وضعیت مجتمع‌های تجاری شهر مشهد، اظهار کرد: 230 مجتمع تجاری در مشهد وجود دارد که خیلی از این مجتمع‌ها حتی نمازخانه هم ندارند، بسیاری از ساختمان‌هایی که در شهر مشهد ساخته می‌شوند نه معماری اسلامی دارند و نه درونشان اسلامی است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان‌رضوی افزود: در بحث عفاف و حجاب بسیاری از مجمتع‌های تجاری شهر تعطیل هستند، چه دلیل دارد که ما امکانات نظام را در اختیار افرادی بگذاریم که به اصول اعتقادی ندارند و تنها هدفشان پول درآوردن است.

وی ادامه داد: در مجتمع‌های تجاری و واحدهای صنفی هر کسی با هر نوع حجابی با عنوان فروشنده و خریدار حضور دارد و این مسئله مخالف اصول اسلامی است، حتی مانکن‎هایی که در فروشگاه‌ها استفاده می‌شوند غیر اسلامی هستند و اجناس درون فروشگاه‌ها هم ایرانی نیستند و بسیاری از آنها اجناس قاچاق است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای برگزاری نمایشگاه عرضه کالا در دهه کرامت تاکید کرد: این نمایشگاه‌ها جزو فعالیت‌های روتین و همیشگی اصناف است اما با وضعیتی که نمایشگاه‌ها دارند، برگزاری آنها به این نحو هیچ هم‌خوانی با فرهنگ رضوی ندارد.

وی افزود: در استان 110 هزار واحد صنفی داریم که 70 درصد آنها جواز دارند و نیاز است که سازمان صنعت معدن و تجارت با ایجاد معاونت فرهنگی برای مباحث فرهنگی اصناف هم برنامه‌ریزی کند.

غفاری با اشاره به در دست ساخت بودن 250 مجتمع تجاری در شهر مشهد خاطرنشان کرد: از زمانی که به استانداری آمدم تهیه پیوست پدافند غیرعامل، پیوست امنیتی و پیوست فرهنگی برای ساخت مجتمع‌های تجاری را الزامی کردم که در برابر این اقدام مقاومت‌های زیادی شد.

وی افزود: چرا باید مراکز بزرگی را با پول بیت‌المال بسازیم و به دست کسانی بدهیم که اعتقادی ندارند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان‌رضوی در واکنش به صحبت‌های نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه واحدهای صنفی تنها یک بنگاه اقتصادی هستند، تاکید کرد: این صحبت دقیقاً همان سکولاریسم است در حالی که واحد صنفی یک واحد تجارت اسلامی است و باید یک واحد دینی باشد.

وی افزود: ما نماز شب می‌خوانیم اما به مجتمع‌های تجاری‌ اجازه ساخت می‌دهیم که نمازخانه ندارند، علائم شیطان‌پرستی را در تابلوهای مجتمع‌های تجاری می‌بینیم اما عکس‌العملی نشان نمی‌دهیم.

غفاری افزود: گروهی را برای بازدید از مجتمع‌های تجاری در حال ساخت در مشهد مامور خواهم کرد و اگر حداقل مسائل دینی در این پروژه‌ها رعایت نشده باشد، درب این ساختمان‌ها را پلمپ می‎کنم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس با دهه کرامت تصریح کرد: این 10 روز فرصتی است تا کاری دینی انجام دهیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول