اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار چالوس:

80 درصد ساخت و سازهای غیرمجاز چالوس مهار شد

خبرگزاری فارس: شهردار چالوس از مهار شدن 80 درصد از ساخت و سازهای غیرمجاز این شهر خبر داد.

80 درصد ساخت و سازهای غیرمجاز چالوس مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، عباس ندرلو بعدازظهر امروز در جلسه بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز این شهرستان بیان داشت: پیرو جلساتی که همه ماه با نظام مهندسی ساختمان و کانون مهندسان شهر داریم، در رابطه با تخلفات مهندسان ناظر، تمام پرونده‌های مربوطه که به کمیسیون ماده 100 ارجاع می‌شود، رونوشت تخلفاتی که توسط مهندسان ناظر گزارش نمی‌شود به نظام مهندسی تسلیم می‌شود تا با متخلفان برخورد صورت گیرد. 

وی اظهار داشت: همچنین در راستای جلساتی که با نظام مهندسی ساختمان استان داشتیم نیز بر اساس بخشنامه‌ای که به تمام شهرها ابلاغ شده برابر قانون با مهندسانی که به موقع تخلفات ساختمانی را گزارش نمی‌کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد و در صورت تکرار مهندسان متخلف ابطال پروانه می‌شوند.

ندرلو با بیان اینکه اگر ملکی نیاز به استعلام نداشته باشد در عرض 24 ساعت پروانه کسب می‌کند، تصریح کرد: یکسری از مشکلاتی که شهرداری‌ها با آن مواجه هستند املاک فاقد سند و قولنامه‌ای هستند که در بیشتر شهرهای استان دیده می‌شود که مشکلاتی را برای    شهرداری‌ها و همچنین مردم ایجاد کرده است.

وی در همین رابطه اذعان داشت: خرید و فروش‌هایی در بنگاه‌های معاملاتی بدون رعایت قوانین مالک و مستاجر و همچنین بدون داشتن سند صورت می‌گیرد که هیچ برخوردی با بنگاه‌ها نمی‌شود، املاکی که فاقد سند هستند تا اخذ استعلام  نباید در بنگاه‌ها خرید و فروش شوند.

ندرلو با اشاره به مصوبات دو سال قبل دولت پیرامون ضرورت کد رهگیری و سیستم‌های رایانه‌ای و الکترونیکی در بنگاه‌ها افزود: قولنامه‌ها باید بر اساس قانون تنظیم شوند و بدون کد رهگیری غیرقانونی محسوب می‌شوند ولی شاهدیم که این تخلف در برخی بنگاه‌ها همچنان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در همین رابطه از مسئولان امر تقاضا داریم دستور دهند تمام دفاتر معاملات ملکی بدون رعایت بخشنامه قوه قضاییه و مقننه و بدون کد رهگیری معامله‌ای صورت ندهند و در غیر اینصورت با متخلفان برخورد کنند.

شهردار چالوس در ادامه در رابطه با ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر چالوس گفت: بیش از 80 درصد ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر چالوس مهار شده است.

شهردار چالوس در ادامه تصریح کرد: برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز باید از بیس کار جلوگیری شود، وقتی یک آجر هم در بنا گذاشته شود شهرداری نمی‌تواند جلوگیری کند مگر دارای رای ماده 100 باشد.

ندرلو در ادامه با اشاره به ایجاد دفاتر الکترونیکی در شهر چالوس گفت: در این طرح که در نظر داریم آن را تا پایان شهریور ماه اجرایی کنیم، هیچ مراجعه‌ای توسط مردم برای دریافت پروانه و مجوز نخواهیم داشت و تمام امور به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی یکی از مشکلات حوزه شهری چالوس را نداشتن اتوماسیون اداری خواند و گفت: بیش از 75 درصد نوع کار اتوماسیون و درخواست‌های الکترونیکی را در شهرداری در حال ایجاد داریم. ضمن اینکه سامانه 137 پیام‌های شهروندی راه‌اندازی شده که شامل تلفن گویا و پاسخگویی به شکایات شهروندان است.

ندرلو تصریح کرد: در این بخش به شهروندانی که با این سامانه ارتباط برقرار می‌کنند کد رهگیری داده می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری آنها در شهرداری نیست و شهروندان می‌توانند پاسخ‌های خود را از طریق همان سامانه دریافت کنند.

وی بیان داشت: تماس با این سامانه هیچ هزینه‌ای برای شهروندان به همراه نخواهد داشت و تمام هزینه‌ها توسط مخابرات به حساب شهرداری منظور می‌شود.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول