اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در همدان:

امام جمعه نقش هدایتگر را در بین مردم دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امام جمعه نقش هدایتگر را در بین مردم دارد و کسی که در این زمینه مسئولیت می‌پذیرد باید به عنوان فرد مورد اعتماد به مردم خدمت کند.

امام جمعه نقش هدایتگر را در بین مردم دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه امام جمعه شهر سامن ملایر اظهار داشت: برپایی نماز جمعه در شهر سامن یکی از دغدغه‌های ما بود که با تلاش و پیگیری‌هایی که از سوی ستاد نماز جمعه استان صورت گرفت توانستیم مجوز برپایی نماز جمعه در شهر سامن را بگیریم.

وی افزود: امام جمعه نقش هدایتگر را در بین مردم دارد و کسی که در این زمینه مسئولیت می‌پذیرد باید با حمایت‌های مردم و مسئولان در این امر خطیر به عنوان فرد مورد اعتماد به مردم خدمت کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نماز جمعه و روز قدس را دو یادگار بزرگ از یادگارهای امام خمینی(ره) دانست و ادامه داد: به تعبیر امام(ره) اگر انقلاب ما هیچ دستاوردی نیز نداشته باشد برای ما همین بس که مهم‌ترین دستاوردش نماز جمعه است.

وی افزود: نماز جمعه بسیار سازنده و آموزنده و در بعد سیاسی، عبادی، اجتماعی، اخلاقی، مبارزاتی، اتحاد و وحدت جامعه بسیار مهم است که در هشت سال دفاع مقدس آنچه ما را در برابر تمام ابرقدرت‌های دنیا پیروز کرد و رمز پیروزی رزمندگان ما شد ایمان و اعتقادات رزمندگان ما به خدا و توجه‌شان به نماز جمعه بود.

طه‌محمدی خواستار حمایت‌های مادی و معنوی مسئولین از نماز جمعه نوپای شهر سامن شد و افزود: اگر این نماز جمعه حمایت شود بی‌شک یکی از بهترین نماز جمعه‌ها در سطح استان خواهد بود.

وی نماز جمعه را منشأ و هسته کارهای نیکو برشمرد و گفت: همه عبادات از قبیل حج، زکات، خمس، نمازها و... در نماز جمعه معنا می‌شود و می‌توان نماز جمعه را زاینده‌رود همه کارها و اعمال نیک برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: چندین شهر نیز در اولویت برگزاری نماز جمعه در استان هستند که با پیگیری‌های لازم به زودی شاهد برپایی نماز جمعه در این شهرها نیز خواهیم بود.

خطیب جمعه موقت ملایر نیز با تبریک برپایی نخستین نماز جمعه در شهر سامن گفت: شهر سامن به خاطر داشتن مردمی متدین و با جمعیتی بالا نیازمند برپایی نماز جمعه و وجود امام جمعه در این شهر است که در این راستا از این به بعد شاهد برپایی نماز با شکوه جمعه در این شهر خواهیم بود.

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان بر حضور پررنگ جوانان در نماز جمعه تأکید کرد و افزود: بی‌شک حضور شما جوانان در نماز جمعه باعث بالا رفتن اعتقادات شما به امور دینی و مسائل سیاسی و عبادی خواهد شد.

وی اظهار داشت: روستاهای بزرگ شهرستان ملایر مانند علی‌آباد و اسلام‌آباد نیز خواستار برپایی و حضور امام جمعه هستند که در حال پیگیری برای این روستاها در برپایی نماز جمعه هستیم.

حسن خیریانپور، فرماندار ملایر نیز به اعتبارات در نظر گرفته شده برای امور فرهنگی و مذهبی از کل اعتبارات امسال شهرستان اشاره کرد و افزود: در این راستا مبلغ 600 میلیون تومان برای تکمیل حوزه علمیه برادران، 90 میلیون تومان برای تکمیل مصلای ملایر، 124 میلیون تومان برای کمک به پایگاه‌های بسیج مساجد، 200 میلیون تومان برای ساخت کتابخانه دیجیتالی و مرجع ملایر، 180 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد، 53 میلیون تومان برای حوزه علمیه خواهران و 50 میلیون تومان نیز برای حوزه علمیه سامن اختصاص یافته است.

در ادامه این مراسم طی حکمی از سوی ستاد نماز جمعه کشور حجت‌الاسلام سید حسین طباطبایی به مدت سه سال به عنوان نخستین امام جمعه شهر سامن منصوب شد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول