اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فومن:

85 درصد برنج‌های فومن برداشت شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی فومن از برداشت برنج در 85 درصد اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

85 درصد برنج‌های فومن برداشت شد

محمدرضا ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فومن با بیان اینکه این شهرستان 12 هزار و 870 هکتار زمین شالیزاری دارد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری 210 هکتار از زمین‌های شالیزاری فومن زیرپوشش کشت ارقام پرمحصول برنج گوهر قرار گرفت که میانگین محصول این رقم برنج دوبرابر ارقام بومی است.

وی تصریح کرد: امسال بالغ بر 3 هزار و 500 هکتار از زمین‌های شالیزاری فومن به صورت مکانیزه کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فومن با تاکید بر انجام کشت دوم شالیزارها ابراز کرد: در ابتدای مرداد جاری برای نخستین بار در گیلان توسط کشاورز فومنی نشای دوباره برنج در سطح یک هکتار زمین انجام شد که استاندار این کشاورز را مورد تشویق قرار داد.

وی افزود: کشاورزان پس از اتمام برداشت برنج با برنامه‌ریزی درست برای استفاده بهینه از زمین‌های کشاورزی می‌توانند کشت دوم انجام دهند و محصولات بومی استان مانند راتون، باقلا، سبزیجات غده‌ای و... را کشت کنند.

به گفته ابراهیم‌زاده، امسال با توجه به سودجویی برخی از افراد در تغییر اراضی زمین‌های کشاورزی برخورد با تغییر کاربری اراضی شالیزاری فومن به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه اراضی مستعد کشاورزی نباید معطل کاشت شده و در طبیعت رها شود، متذکر شد: جهاد کشاورزی فومن نسبت به شناسایی زمین‌های بلاکشت و رها شده اقدام کرده و تاکنون 80 مورد اخطاریه به مالکان زمین ارسال شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: 80 هزار مترمربع زمین کشاورزی در فومن با ساخت و ساز بنا، ساخت کارگاه بلوک‌زنی، دیوار چینی زمین، بنای تجاری و مسکونی تغییر کاربری داده شده بود.

وی از برداشت برنج در 85 درصد اراضی شالیزاری فومن خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 72 هزار تن شلتوک و 47 هزار تن برنج سفید از این زمین‌ها استحصال شود. 

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول