اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی میاندرود خبر داد

رشد 4 برابری برداشت دوباره برنج از یک نشا در میاندرود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی میاندرود گفت: 200 هکتار از مزارع شالیزاری شهرستان میاندرود تحت کشت رتون( برداشت دوباره برنج از یک نشا) قرار می‌گیرد که به نسبت سال گذشته رشد چهار برابری داشته است.

رشد 4 برابری برداشت دوباره برنج از یک نشا در میاندرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، بعدازظهر امروز با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان مازندران، نخستین بار کشت مجدد برنج در سطح 5 هزار مترمربع از مزارع شهر سورک مرکز شهرستان میاندرود انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود با اشاره به همت این اداره برای تبدیل‌کردن میاندرود به شهرستان نمونه کشاورزی تصریح کرد: امسال کشت برنج نوبت نخست در سطح 7 هزار و 664 هکتار از اراضی این شهرستان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این سطح زیر کشت، 5 هزار و 100 هکتار زیر کشت ارقام پرمحصول و همچنین 2 هزار و 564 هکتار نیز به انواع برنج محلی اختصاص یافته است.

سید شبر موسوی با اشاره به افتتاح نخستین بانک نشا استان مازندران در روستای چوکلای این شهرستان پیش‌بینی کرد: 48 هزار هکتار محصول برنج از زمین‌های شالیزاری این شهرستان در نوبت نخست برداشت شود.

وی همچنین با تاکید بر استفاده بهره‌برداران از روش‌های افزایش تولید برنج افزود: امسال برای نخستین بار کشت مجدد برنج در سطح 20هکتار از مزارع این شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین 200 هکتار از مزارع این شهرستان تحت کشت رتون قرار می‌گیرد که به نسبت سال گذشته رشد چهار برابری داشته است.

یحیی ابطالی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان مازندران نیز در این مراسم میاندرود را یکی از قطب‌های کشاورزی استان مازندران و کشور دانست و با اشاره به پیشرو بودن این شهرستان در مکانیزاسیون کشاورزی توسعه کشت دوم برنج در این شهرستان را گامی مهم در افزایش تولید این محصول عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول