اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گچساران در روز قدس یکپارچه خروشید

خبرگزاری فارس: مردم ولایتمدار، همیشه در صحنه و روزه‌دار گچساران با عزمی راسخ در راهپیمایی روز قدس این شهرستان حضور یافتند و طنین فریادهای ضد صهیونیستی و ضد استکباری خود را بر صهیونیسم جهانی کوبیدند.

گچساران در روز قدس یکپارچه خروشید

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مردم شهیدپرور گچساران بدون در نظر گرفتن گرمای هوا از ساعات اولیه صبح آخرین جمعه ماه رمضان برای برگزاری مراسم روز قدس خود را به محل آغاز راهپیمایی در چهار راه کانون شهدای بسیج و بخشداری رساندند.

مردم ولایی و همیشه در صحنه گچساران از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و خردسال با در دست داشتن پلاکارد و پرچم‌هایی در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در این راهپیمایی شرکت پرشور داشتند.

هر لحظه بر جمعیت افزوده شده و در خیل این جمعیت، اقشار مختلف مردم از عشایر، کشاورز، دامدار و کارمند از نقاط مختلف شهر دیده می‌شد اما حضور دانشجویان و دانشگاهیان در این مراسم بسیار مشهود‌ بود.

حضور پررنگ روحانیان، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، ائمه جمعه و جماعات، مدیران و رؤسای ادارات و نهادها، مقام‌های امنیتی، نظامی و انتظامی، بسیجیان سلحشور، اعضای شورای شهر و شهرداری حضوری یکپارچه و چشم‌گیر در این راهپیمایی داشتند.

بسیجیان، بازاریان، فرهنگیان، ورزشکاران و هنرمندان گچسارانی از پیشگامان و پیشتازان این حماسه عظیم بودند.

* حمل پرچم 100 متری پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران توسط راهپیمایان گچسارانی

زنـان و مردان روزه‌دار گچساران امـروز آمدند تا بـا عمل به فرمان الهی و با به آتش کشیدن پرچم این رژیم نامشروع و غاصب، حمایت خود را از مظلومان و بیزاری خود را از ظالمان اعلام کنند.

پیر و جوان امروز آمدند تا خشم خود را از بیدادی که بر خواهران و برادران ستمدیده مسلمان در فلسطین می‌رود به گوش جهانیان برسانند.

حضور گسترده مردم گچساران در راهپیمایی روز قدس و حمل پرچم 100 متری سه‌رنگ پرافتخار جمهوری اسلامی ایران نشانگر این است که ملت با بصیرت ایران اسلامی تا آزادی کامل قبله اول مسلمانان از حمایت گسترده از مظلومان فلسطین دست بر نخواهند داشت.

مردم خداجوی و روزه‌دار گچساران همنوا با دیگر اقشار مردم در ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند تا حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنند و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی انزجار خود را از اشغالگران شکست‌خورده اعلام کردند.

مردم همیشه در صحنه گچساران با شعارهای "هر نهضتی در هر کجا با هر نام از انقلاب ما گرفته الهام"، "این خیزش و بیداری مسلمین دهد نوید فتح مستضعفین"، "حجاز و بحرین در انتظار است در انتظار محو استکبار است" و "سوریه چون از حامیان قدس است تحت فشار غاصبان قدس است" مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در گچساران را پیمودند.

شعارهای " امروز روز ذلت آمریکاست پایان قدرت خودکامه‌هاست"، "پیروزی مستضعفین نزدیک است آینده مستکبران تاریک است" "تونس و مصر و لیبی و هم یمن آزاد شده از سلطه اهریمن" و "این معنی صدور انقلاب است نقشه ستمگران همه بر آب است" از دیگر شعارهای سر داده شده توسط گچسارانی‌های با بصیرت بود.

احزاب، گروه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و غیردولتی، انجمن‌ها نیز با انتشار بیانیه‌های جداگانه ضمن محکومیت جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و دیگر ملت‌های آگاه اسلامی جهان نشان داده و خواستار بیداری همه ملت‌های مسلمان دنیا شدند.

* فریاد انزجار ملت‌ها از استکبار جهانی در جای جای جهان به گوش می‌رسد

فرماندار گچساران در حاشیه برگزاری این راهپیمایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: امروز دیگر صدای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا فقط از ایران بلند نمی‌شود.

محمد شفیعی بیان داشت: نهالی که امام خمینی (ره) آن روز با باور به این که می‌توان در مقابل اسرائیل و آمریکا مقاومت کرد کاشت، امروز به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به اینکه فریاد انزجار ملت‌ها از استکبار در جای جای این جهان به گوش می‌رسد، یادآور شد: مردم همیشه در صحنه گچساران همگام با دیگر مردم ایران و ملت‌های آزادی‌خواه جهان با حضور در راهپیمایی دشمن‌شکن روز قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین، قدس شریف و جبهه مقاومت اعلام کردند.

* بیداری ملت‌های جهان لرزه بر اندام پوشالی آمریکا و اسرائیل انداخته است

امام جمعه موقت گچساران نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان داشت: اینکه در روز جهانی قدس که از یادگارهای پویای امام راحل است، همه مردم با بصیرت و حق‌طلب جهان مشت‌هایشان را یکدست نموده و با خشم خروشان خود بر سر صهیونیسم جهانی فرو بکوبند، یک تکلیف است.

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده خاطرنشان کرد: روز قدس را باید تا مطلع‌الفجر و بیداری همه مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان به بیداری بگذرانیم و بدانیم و بر این عقیده استوار بمانیم که روز قدس روز احیای اسلام است.

وی ابراز داشت: طنین مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکای مردم روزه‌دار ایران اسلامی و همه مردم مسلمان جهان با مشت‌های گره‌کرده و با صلابت و پرشکوه‌تر از گذشته آغاز شده است و این بیداری اسلامی لرزه بر اندام پوشالی آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل انداخته است.

* عمر سلطه‌گری استکبار جهانی به پایان رسیده است

جوان گچسارانی که خود را دانشجو معرفی کرد به خبرنگار فارس گفت: ما آمده‌ایم به فلسطینیان این اطمینان خاطر را بدهیم که هیچ‌گاه تنها نیستند و همیشه در کنار آنها هستیم و آمده‌ایم به آنها دلگرمی بدهیم.

اسماعیل بیعتی ابراز داشت: آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی باید بدانند که عمر سلطه‌گری استکباری آنان به پایان رسیده است و باید وارد مسیر صلح با ملت‌های مظلوم شوند.

وی با بیان اینکه پایه‌های قدرت‌ استکبار جهانی سست شده است، افزود: کشورها و ملت‌های آگاه و بابصیرت جهان با اتحاد و یکدلی و ایستادگی، بزودی شاهد از هم پاشیدن و نابودی دنیای استکبار خواهند بود.

* رژیم صهیونیستی خواب خوش به چشم نخواهد داشت

خانم میانسالی که عصا در دست داشت و به زحمت راه می‌رفت نیز به خبرنگار فارس گفت: از سال‌ها پیش و به طور مستمر در راهپیمایی روز قدس حضور داشته‌ام و این حضور را وظیفه و تکلیف می‌دانم.

وی که خود را صدیقه گودرزی و 63 ساله معرفی کرد، بیان داشت: مردم عزیز فلسطین بدانند که اگر چه عصا در دست دارم اما حاضرم در هر لحظه که نیاز باشد به یاری آنان بشتابم و در این راه لحظه‌ای درنگ نخواهم کرد.

این خانم میانسال خطاب به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ملت مسلمان ایران اسلامی تا پای جان از حق و حقوق مسلمانان جهان دفاع می‌کنند و تا وقتی که در مسیر سلطه و نیرنگ گام بر می‌دارید، هیچگاه خواب خوش بر دیدگانتان نخواهد رفت.

به گزارش فارس، راهپیمایان گچسارانی مسیر راهپیمایی را تا میدان امام خمینی(ره) این شهر پیموده و عروسک‌ و نماد آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیده و در پایان، قطعنامه 9 ماده‌ای قرائت شده را با سردادن شعار " الله‌اکبر " و " مرگ بر اسرائیل " تأیید و بر اجرای آن تأکید کردند.

--------------------------------

گزارش از معصومه بوستانی

--------------------------------

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول