اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

روز قدس، روز اتحاد ملت‌های مسلمان است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی انتخاباتی استاندار تهران با تأکید بر یکپارچگی مسلمانان جهان در روز قدس بیان داشت: روز قدس، روز متحد شدن مسلمانان است و مردم باید با حضور خود باعث منجلی شدن بیداری اسلامی منطقه شوند.

روز قدس، روز اتحاد ملت‌های مسلمان است

علی‌اکبر فدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: روز قدس، روز اسلام است.

ویژگی‌های روز قدس از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری

معاون سیاسی انتخاباتی استاندار تهران افزود: روز قدس، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز قدس تنها مربوط به مردم فلسطین نیست بلکه مختص به تمام مردم و ملت‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) روز قدس را با الفاظ مختلفی چون روز تجدید حیات اسلام، روز هشدار به همه ابر قدرت‌ها، روز بیداری مسلمانان، روز جدایی حق از باطل و روز اعلام هشدار به حکومت‌های خائن قلمداد کرده‌اند.

فدایی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با روز قدس و فلسطین گفت: ایشان فلسطین را به‌عنوان پاره تن اسلام نام برده‌اند و شرکت در راهپیمایی روز قدس را فریضه‌ای واجب برای مسلمانان جهان دانسته‌اند. ایشان همچنین افزوده‌اند «اگر آمریکا دستش را از پشت رژیم صهیونیستی بردارد، آنها سقوط می‌کنند.»

معاون سیاسی‌ انتخاباتی استاندار تهران در ارتباط با اهمیت قدس بیان داشت: خوشبختانه قدس بعد از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جاویدان مانده است و این چیزی بود که امام خمینی (ره) در سخنانشان نوید این را می‌دادند و می‌فرمودند «قدس روزی آزاد خواهد شد» و مقام معظم رهبری نیز جمله‌ای دارند که در آن آمده است «باید تا مطلع‌الفجر برای نجات مسلمانان به‌ویژه ملت شجاع و مظلوم فلسطین از تلاش کردن دست برنداریم.»

کشور‌های منطقه با روحیه‌ای حماسی و جهادی مقاومت می‌کنند

وی در ادامه تأکید کرد: روز قدس، روز اتحاد ملت‌های مسلمان است و در این روز بیداری اسلامی کشورهای منطقه منجلی می‌شود و خوشبختانه ملت‌های منطقه با روحیه‌ای ایثاری، حماسی و جهادی مقاومت می‌کنند و اثرات آن نیز در منطقه قابل رؤیت است. امروز در آمریکای لاتین شاهد گرامیداشت روز قدس هستیم چرا که آنها می‌خواهند چگونگی مقاومت کردن را به جوانان‌شان بیاموزند.

امسال باید یک روز قدس فراموش نشدنی را رقم بزنیم

فدایی با توجه به تحولات اخیر در منطقه یادآور شد: مسائل منطقه به‌ویژه سوریه ما را مجاب می‌کند که امسال یک روز قدس به یاد ماندنی را رقم بزنیم و مردم ما نیز با درک مسائل بین‌المللی و سیاسی کاملا هوشیارانه این فرصت را مغتنم شمرده و در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.

شرکت در راهپیمایی روز قدس واجب شرعی است

معاون سیاسی‌ انتخاباتی استاندار تهران افزود: روز قدس برای دنیا مهم است چرا که دشمنان ما می‌خواهند ببینند که در ایران چه اتفاقی می‌افتد. همان‌طور که مسئولان نظام و مراجع تقلید گفته‌اند شرکت در راهپیمایی روز قدس یک واجب شرعی برای ملت ایران است.

شکستی دیگر در انتظار آمریکا

وی در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در ارتباط با مستکبران ابراز داشت: ایشان فرمودند «اگر هر مسلمان یک لیوان آب روی اسرائیل بریزد، اسرائیل را آب می‌برد.» نشانه‌های این سخن هم شکست‌های متوالی آمریکا و اسرائیل در منطقه است و آن‌طور که کارشناسان مطرح دنیا پیش‌بینی کرده‌اند، با آزادی سوریه شکست بزرگ دیگری در پرونده آمریکا و اسرائیل ثبت می‌شود.

فدایی عنوان کرد: طی چند روز گذشته هم وزیر امور خارجه آمریکا در ترکیه گفته که ما موضوع بشار اسد را تمام شده می‌دانستیم اما هدایت‌های راهبردی و معنوی ایران در منطقه نقشه‌های ما را خنثی کرد و اکنون سوریه ایران را در کنار خود می‌بیند و از طرفی هم مردم فلسطین با تشکل‌های حماس و سازمان جهاد اسلامی دوباره روحیه گرفته‌اند و نوجوانان خود را برای عملیات استشهادی تربیت می‌کنند.

معاون سیاسی انتخاباتی استاندار تهران با نوید شکست اسرائیل گفت: یک روحیه ایثارگرانه در منطقه ایجاد شده است و طبق وعده‌های اسلام اسرائیل دارد نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

شکوه روز قدس در تصمیم‌گیری سران کشورهای مختلف برای حضور در اجلاس مؤثر است

وی در پایان در ارتباط با اهمیت روز قدس امسال خاطرنشان کرد: ما با حضور باشکوه و پرشور خود می‌توانیم سران کشورهای مختلف را مجاب کنیم تا با بالاترین کیفیت در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها حضور پیدا کنند و این خود یک فرصت طلایی برای مطرح کردن مشکلات منطقه در اجلاس است.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول