اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی

دستگاه گردوشکن مستقل از اندازه طراحی و ساخته شد

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: برای نخستین بار دستگاه گردوشکن مستقل از اندازه در آذربایجان‌شرقی طراحی و ساخته شد.

دستگاه گردوشکن مستقل از اندازه طراحی و ساخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایاز برنو صبح امروز در مراسم رونمایی از دستگاه گردوشکن مستقل از اندازه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه گردوشکن مستقل از اندازه، با قابلیت شکستن هر نوع گردو با اندازه‌های متفاوت، با حداقل آسیب به مغز و بدون نیاز به سورت اولیه و با امکان شکستن 150 کیلوگرم گردو در ساعت، در استان آذربایجان‌شرقی طراحی، تولید و با توجه به قابلیت‌های منحصر به فرد آن بعد از ثبت اختراع، رسماً رونمایی و بکارگیری شد.

وی افزود: این دستگاه با حداقل مصرف انرژی برق و با 1.3 کیلو وات در ساعت و با بهره‌گیری از فناوری پنوماتیک کار کرده و جزو دستاوردهای تکنولوژیکی به شمار می‌رود که با حداقل مصرف انرژی، بیشترین کارکرد را ارائه می‌کند.

برنو با اشاره به دستاوردهای مهم این دستگاه تولید شده در آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه گردوشکن مستقل از اندازه، امکان فراهم‌آوری زمینه لازم برای شکستن گردو بدون توجه به اندازه آن را فراهم کرده و با حداقل آسیب‌رسانی به مغز محصول، عمل تولید را به خوبی به انجام می‌رساند.

برنو با اشاره به اینکه کاشت گردو در کشور بیشتر به صورت بذری انجام می‌پذیرد، افزود: اندازه محصول گردوی عمل آمده از نظر شکل و اندازه متفاوت بوده و عمل مغزکنی را با مشکل و کندی مواجه می‌سازد که با بکارگیری این دستگاه، به صورت کامل این مشکل بهره‌برداران برطرف خواهد شد.

مدیر صنایع کشاورزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به میزان ضایعات احتمالی محصول مغز گردوی تولید شده توسط این دستگاه، آن را در حد یک درصد اعلام و اضافه کرد: در روش سنتی تولید مغز گردو، ضایعات به بیش از 50 درصد می‌رسد که این امر با کاستن از ارزش اقتصادی محصول تولیدی، در حد بالایی از درآمد بهره‌برداران نیز می‌کاهد.

وی، بهداشتی بودن محصول تولید شده مغز گردو با بهره‌گیری از این دستگاه را از دیگر مزایای چشمگیر آن برشمرد و گفت: این دستگاه، منحصر به فردترین نوع گردوشکن معرفی شده در جهان محسوب شده و مورد تایید موسسه تحقیقات فنی و مهندسی وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی قرار گرفته و بعد از ساخت نمونه، تمام مراحل تولید محصول توسط این دستگاه زیر نظر کارشناسان امر به انجام رسیده و آزمایش تخصصی تمام مراحل، با موفقیت سپری شده است.

دستگاه گردوشکن مستقل از اندازه، توسط شرکت "باربد صنعت"شهرستان مرند، طراحی و نمونه‌سازی شده و در 22 فروردین ماه سال‌جاری به شماره 74532 در اداره ثبت اختراعات، به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول