اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر:

آذرشهر سالانه 10 تن مغز گردو صادر می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: سالانه بیش از 10 تن مغز گردو از این شهرستان به مناطق مختلف کشور صادر می‌شود.

آذرشهر سالانه 10 تن مغز گردو صادر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، فیروز طلوع‌حیات با اشاره به تهیه و فرآوری محصولات ارزشمند و بازارپسند بخش کشاورزی در این شهرستان اظهار کرد: علاوه بر تولید 150 هزار تن لپه، ‌هزار و 300 واحد تولیدی نخودپزی فعال در سطح این شهرستان نیز سالانه 220 هزار تن نخودچی تولید کرده که به بازارهای داخل و خارج از کشور ارسال می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تولید مغز گردو در این شهرستان خبر داد و افزود: آذرشهر یکی از عمده‌ مراکز تولید گردو در آذربایجان‌شرقی محسوب شده و سالانه بیش از 10 تن مغز گردو از این شهرستان به مناطق مختلف کشور صادر می‌شود.

طلوع‌حیات همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این مدیریت با حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در امر توسعه پرورش ماهیان زینتی به‌عنوان اشتغالی درآمدزا برای مردم این منطقه، از توسعه تولید ماهیان زینتی در بخش گوگان این شهرستان خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر 25 گونه از ماهیان زینتی و آکواریومی در روستای "فیروز سالار" تولید شده و از نظر درآمدزایی تاثیر بسیار چشمگیر در اقتصاد مبتنی بر کشاورزی منطقه از خود به‌جای گذاشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر تصریح کرد: تلاش مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بر این محور استوار شده است که با توسعه آموزش‌های لازم برای بهره‌برداران بخش‌های مختلف و در کنار آن آماده‌سازی بسترهای توسعه مشاغل مرتبط با تولید بخش کشاورزی‌، راه برای توسعه هر چه بهتر این شهرستان فراهم آید.

شهرستان آذرشهر با جمعیتی بالغ بر 36 هزار نفر، هشتمین شهر استان آذربایجان‌شرقی از نظر جمعیتی محسوب می‌شود.

تولید محصولات باغی در بخش کشاورزی این شهرستان رونق بالایی دارد به‌طوری که محصول لپه، نخود و گردوی این شهرستان از شهرت جهانی برخوردار است.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول