اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی چهارمین تولید‌کننده گردو در کشور است

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی به لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی با تولید 21 هزار و 683 تن محصول گردو رتبه چهارم تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

آذربایجان‌شرقی چهارمین تولید‌کننده گردو در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعدالله اسکندری ظهر امروز در حاشیه بازدید از باغات این محصول افزود: تعویض تاج درختان نامرغوب گردو با ژنوتیپ‌های مطلوب جزو برنامه‌های الویت‌دار سازمان در سال‌جاری است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصادی محصول گردو در کشور و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، همچنین کشورهای آسیای میانه گفت: استان آذربایجان‌شرقی به لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی با تولید 21 هزار و 683 تن محصول گردو رتبه چهارم تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به قابلیت‌های این استان در تولید محصول گردو گفت: آذربایجان‌شرقی با دارا بودن 10 هزار و 578 هکتار باغات گردو که هشت هزار و 732 هکتار آن را باغات بارور تشکیل می‌دهد، به طور متوسط، قابلیت تولید دو هزار و 483 کیلوگرم از این محصول در هکتار را داراست.

وی با اشاره به اهمیت توسعه باغات گردو در مناطق مستعد پرورش آن در سطح استان تاکید کرد: به منظور اصلاح باغات درجه دو جایگزین باغات درجه سه، تعویض تاج درختان گردو، گسترش و استفاده از آبیاری قطره‌ای در باغات به خصوص باغات گردو، مدنظر این مدیریت در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر شهرستان اسکو با یک‌هزار و 540 هکتار، عجب‌شیر با یک‌هزار و 157 هکتار، مرند با یک‌هزار و 77 هکتار، آذرشهر با یک هزار و 61 هکتار، میانه با یک‌هزار و 53 هکتار، شبستر با 910 هکتار و مراغه با 760 هکتار باغات گردو از نظر سطح زیرکشت تولید‌کنندگان اول گردوی استان هستند.

 وی تصریح کرد: همچنین شهرستان آذرشهر با تولید دو هزار و 988 تن، اسکو با تولید دو هزار و 662 تن، مرند با تولید دو هزار و 500 تن، مراغه با تولید دو هزار و 411 تن، میانه با تولید دو هزار و 280 تن، شبستر با تولید یک‌هزار و 789 تن و عجب‌شیر با تولید یک‌هزار و 614 تن گردو در سال 90 به ترتیب جزو شهرستان‌های بزرگ تولیدکننده این محصول در آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول