اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

16 هکتار از باغات گردو سرشاخه کاری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 16 هکتار از باغات گردو استان چهارمحال و بختیاری به صورت الگو سرشاخه کاری می‏شود.

16 هکتار از باغات گردو سرشاخه کاری می‎شود

حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: 16 هکتار از باغات گردو استان چهارمحال و بختیاری به صورت الگو سرشاخه کاری می‏شود.

وی افزود: درختان گردویی که محصول مرغوب و با کیفیت تولید نمی‌کنند را می‌توان با عمل سرشاخه کاری اصلاح کرد تا محصولی با کیفیت بهتر تولید ‌کنند.

منصوری با بیان اینکه کشاورزانی که محصول گردوی مرغوب ندارند از سرشاخه کاری درخت گردو استفاده کنند، گفت: در حال حاضر 16 هکتار از باغات گردوی این استان در سال‌جاری سرشاخه کاری شده‌اند و در سال‌های آینده نیز سرشاخه کاری درختان گردو ادامه دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با سرشاخه کاری قسمت هوایی درخت تعویض شده و در سال‌های آینده به محصول با کیفیت کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در استان پیوند به صورت اسکنه‌ای، شکمی و وصله‌ای انجام می‌شود، گفت: زمان پیوند اوایل مرداد تا اوایل شهریور ماه به صورت شکمی و اسفند ماه تا اوایل فروردین به صورت اسکنه‌ای است.

منصوری به مزایای روش پیوندهای درختان گردو اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد روش پیوندها موفق بوده که در سطح کشور کم نظیر است.

وی با بیان اینکه گردو از درختان مهم و چند منظوره در باغبانی است، بیان کرد: از چوب، پوست، برگ و مغز گردو در صنایعی مثل صابون‌سازی، رنگ‌رزی، شیرینی‌پزی، کاغذسازی، مبلمان، داروسازی و صنایع نفت استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول