اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس پژوهش‌های محققان اصفهانی

عصاره برگ گردو، زخم دیابتی‌های نوع 1 را بهبود داد

خبرگزاری فارس: عضو کمیته جراحی مجمع عالی نخبگان اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور، طی پژوهش محققان اصفهانی مشخص شد که با عصاره برگ گردو می‌توان زخم جراحی دیابتی‌های نوع 1 را بهبود داد.

عصاره برگ گردو، زخم دیابتی‌های نوع 1 را بهبود داد

امین خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: طرح تاثیر عصاره هیدروالکلی برگ گردو بر روند التیام زخم جراحی در موش صحرایی مبتلا به دیابت نوع 1 را از سال 89 توسط یک تیم پنج نفره از پژوهشگران جوان اصفهانی انجام دادیم.

وی افزود: این تحقیق روی 68 موش از نژاد albino با رنج (RANGE) وزنی 200 تا 250 گرم انجام شد که در سه گروه متفاوت شاهد، کنترل مثبت و منفی تقسیم شدند و نتایج آن مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیته جراحی مجمع عالی نخبگان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر بیشتر جراحان به دنبال التیام زخم جراحی بیماران دیابتی در مدت زمان کوتاهی هستند و مسئله‌ این است که ما توانستیم در این تحقیقات به این کاهش زمان دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: در گروه کنترل مثبت شاهد بهبود 85 درصد موش‌های مبتلا به دیابت نوع 1 با پلاسبو طی مدت 21 روز بودیم و مسئله‌ای که امروز وجود دارد این است که در پژوهشی از طریق عصاره هیدروالکلی برگ گردو شاهد همان میزان بهبودی اما در مدت 17 روز بودیم.

خسروی با بیان اینکه این پژوهش به شماره 73097 در پنجم دی‌ماه سال 90 به ثبت اختراعات کشور رسید، تاکید کرد: از آنجایی که بر اثر تحقیقات مختلفی اثبات شده که گردو دارای فاکتورهایی است که سبب کاهش قند و انسولین بدن انسان می‌شود بنابراین از عصاره این گیاه برای طرح خود استفاده کردیم.

وی تصریح کرد: آنچه ما را بر آن داشت تا چنین تحقیقی را انجام دهیم استفاده از گردو در رژیم غذایی مادران باردار مبتلا به دیابت به منظور جلوگیری از بروز بیماری دیابتی نوع 1 در فرزندان آنها بود که توسط یک تیم تحقیقاتی در ایران انجام گرفت و نتایج آن جرقه‌ای برای انجام پژوهش مذکور شد.

عضو کمیته جراحی مجمع عالی نخبگان اصفهان گفت: دو سال گذشته توسط همین تیم، مطالعه ماکروسکوپی تأثیر عصاره برگ گردو بر روند التیام زخم جراحی و زخم سوختگی درجه 2 در موش صحرایی  انجام گرفت که نتایج آن در انجام این پژوهش کمک بسیاری کرد.

وی افزود: این تحقیق به شماره 66420 به ثبت اختراعات ایران رسیده است.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول