اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مساجد مازندران:

مازندران میزبان جشنواره ملی سرود رضوی شد

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مساجد استان مازندران گفت: امسال جشنواره سرود رضوی ویژه کانون‌های مساجد روستایی در مازندران برگزار می‌شود.

مازندران میزبان جشنواره ملی سرود رضوی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد فوقی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری با بیان اینکه امسال جشنواره سرود رضوی ویژه کانون‌های مساجد روستایی در مازندران برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه توسعه مساجد روستای از اهداف ما است این جشنواره امسال در روستاها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: 30 مرداد سال 48 مسجدالاقصی به آتش کشیده شد و پس از آن وزارت امور خارجه پیشنهاد روز جهانی مسجد را داد که در همین راستا با تشکیل کانون مساجد، بعد از چند سال امسال برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون فرهنگی هنری مساجد را در دستور کار قرار دادیم.

این مسئول هنر بخشیدن مساجد را از اهداف برپایی نمایشگاه دستاوردهای 20 ساله کانون مساجد مازندران دانست و گفت: مستحکم‌ترین مکان برای مقابله با جنگ نرم دشمن مساجد است.

فوقی با اشاره به اینکه برای جذب بیشتر جوانان به مساجد تمامی مساجد محل به کتابخانه‌های عمومی مجهز شدند، بیان داشت: برای نخستین بار کتابخانه‌های مساجد مجهز به کتاب‌های علمی، آموزشی، تست کنکور و پژوهشی شدند تا جوانان بتوانند از این اماکن به درستی استفاده کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 200 میلیون تومان برای کتابخانه‌های عمومی مساجد اختصاص داده شد.

فوقی به توزیع کتاب‌های ویژه جوانان در اماکن مذهبی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: کتاب‌های متناسب برای مطالعه طلبه‌های جوان در 32 حوزه استان مازندران توزیع شد.

رئیس کانون مساجد استان مازندران با بیان اینکه امسال برنامه آموزشی اعزام به مشهد مقدس ویژه زوج‌های جوان را در برنامه‌ریزی خود گنجاندیم، یادآور شد: به منظور استحکام خانواده زوج‌های جوان برنامه آموزشی را در مشهد مقدس قرار دادیم.

وی اظهار داشت: امسال 46 برنامه از سوی کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران اجرا می‌شود از جمله برنامه آموزشی منتظران، کارآفرینی، راه‌اندازی خانه فرهنگ دیجیتال، جشنواره نرم‌افزاری اصول و عقاید در سطح کانون‌ها انجام می‌شود.

فوقی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار آموزش عمومی نهج البلاغه ویژه جوانان را در طرح اوقات فراغت گنجاندیم.

وی ادامه داد: امسال 400 پایگاه کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانه جوانان را پوشش می‌دادند که در مرحله نخست برای هر پایگاه 250 هزار تومان اعتبار اختصاص یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته 32 هزار نفر در طرح اوقات فراغت ویژه کانون مساجد مشارکت داشتند، اذعان داشت: چون کلاس‌ها تا 15 شهریور ماه ادامه دارد هم‌اکنون آمار دقیقی اعلام نمی‌شود.

فوقی با بیان اینکه خبرگزاری شبستان به هفت زبان دنیا اخبار خود را به دنیا منعکس می‌کند، یادآور شد: روزانه حدود 45 تا 55 کشور دنیا خبرگزاری شبستان را بازدید می‌کنند و بیشترین بازدیدکننده‌های این خبرگزاری از کشورهای عربی هستند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول