اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

56 درصد تسهیلات زودبازده در بخش صنعت، معدن و تجارت است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بیش از 56 درصد تسهیلات بنگاه‌های زودبازده مربوط به بخش صنعت،معدن و تجارت است.

56 درصد تسهیلات زودبازده در بخش صنعت، معدن و تجارت است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل مرحمتی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای تشکیل بنگاه‌های زودبازده (سال 84) تاکنون (فعالیت دولت‌های نهم و دهم) بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال (220 میلیارد تومان) تسهیلات به بخش صنعت،معدن و تجارت استان انعقاد قرارداد یا پرداخت شده است که سهم صنعت و معدن 200 میلیارد تومان و بخش بازرگانی یا تجارت 20 میلیارد تومان است.
مرحمتی اضافه کرد: این مبلغ (220 میلیارد تومان) در حدود 56 درصد از کل تسهیلات بنگاه‌های زودبازده استان بوشهر است که در همین رابطه سهم بخش خدمات 26 درصد و سهم بخش کشاورزی 18 درصد است.
سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: این تسهیلات در سه قالب طرح‌های جدید، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و پرداخت سرمایه در گردش به متقاضیان اعطا شده است.
وی تصریح کرد: در همین مدت و از محل بنگاه‌های زودبازده بیش از 25 میلیارد ریال یارانه که معادل 35 درصد کل یارانه‌های پرداختی است به طرح‌های صنعتی ، معدنی و بازرگانی پرداخت شده است.
مرحمتی اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت ایران با تفویض اختیار، مسئولیت امور تجارت و بازرگانی، اعزام هیئت‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه در دو کشور ایران و قطر را بر عهده استان بوشهر و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان گذاشته است.
این مقام مسئول گفت: یکی دیگر از اهداف این میز تجاری بررسی مسایل و مشکلات تجاری موجود بین دو کشور دوست و همسایه ایران و قطر است که امیدواریم این میز موجب شود همکاری‌های متقابل و چشمگیری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری صورت بگیرد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: با ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی، زمینه پیشرفت فعالیت‌های تجاری و صنعتی در کشور بیش از پیش فراهم می‌شود.
وی افزود: هدف از تشکیل این جلسه ایجاد هماهنگی موثر بین دو بخش صنایع و معادن و بازرگانی است و از تمام کارشناسان سازمان انتظار می‌رود نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف کاری ارائه کنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تأکید بر برگزاری مستمر جلسات کارشناسی در سازمان تصریح کرد: تا اعلام چارت جدید از سوی وزارت متبوع، روند کاری در بخش‌های صنایع، معادن و بازرگانی فعلا طبق روال گذشته انجام می‌شود.
مرحمتی افزود: در هفته دولت امسال سازمان صنایع و معادن رتبه هفتم و سازمان بازرگانی رتبه پنجم را در استان کسب کردند و ضروری است تلاش شود در سال‌های آینده به موفقیت‌های بالاتری دست یابیم.
وی گفت: در ارتباط با تحقق اشتغال در بخش صنایع، معادن و بازرگانی رتبه اول در استان را دارا هستیم.
مرحمتی بیان کرد: موضوع اشتغال پایدار که از برنامه‌ها و اهداف مهم دولت دهم است، با هم‌اندیشی، همراهی و همت مضاعف همه مسئولان و تعامل گسترده بخش خصوصی تحقق یافتنی است.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول