اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کادر فنی کارآمد عامل موفقیت کشتی فرنگی در المپیک

خیرآبادی: 80 درصد موفقیت کاروان ورزشی ایران مدیون کشتی فرنگی است

خبرگزاری فارس: مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران عامل موفقیت کشتی فرنگی را انسجام و کارآمدی کادر فنی عنوان کرد.

خیرآبادی: 80 درصد موفقیت کاروان ورزشی ایران مدیون کشتی فرنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمشید خیرآبادی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تیم ملی کشتی فرنگی برای نخستین بار در تاریخ حضور ورزشکاران ایرانی در المپیک رکوردی را از خود به جای گذاشت که علاوه بر ارتقای ده‌ها پله‌ای کاروان جمهوری اسلامی موجب حیرت همه کارشناسان نیز شد.

برنامه‌ریز تیم ملی کشتی فرنگی ایران خاطرنشان کرد: کشتی فرنگی با کسب سه مدال طلا، 80 درصد موفقیت کاروان ورزشی ایران در المپیک را از آن خود کرد.

وی افزود: استفاده از مربیان متخصص و کارآمد در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه بدنسازی، همدلی و انسجام بین مربیان و کادر فنی تیم ملی و همچنین رهبری‌های محمد بنا سرمربی تیم از جمله عواملی بود که در کنار ثبات مربیان و استفاده از مربیان سازنده شهرستانی در کنار ورزشکاران اوزان مختلف همگی دست به دست هم داد تا تیم کشتی فرنگی این افتخار بزرگ را بیافریند.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: هرگاه برای ورزشکاران و افتخارآفرینان رشته‌های مختلف احترام قائل شویم و مسئولان نیز از آنان حمایت کنند به‌عینه شاهد اعتلای رشته‌های مختلف ورزشی خواهیم بود اما متأسفانه هم‌اکنون این فضا در کشور وجود نداشته و رشته اول مملکت به فراموشی سپرده شده است و حتی تیم‌های نونهالان کشور نیز در رشته کشتی به علت برخی تنگ‌نظری‌ها و کارشناسی‌های ناصحیح از هم پاشیده‌اند.

خیرآبادی اظهار داشت: عدم حضور رشته کشتی در بین رشته‌های در نظر گرفته شده برای آمادگی جسمانی و ارتقای فعالیت‌های ورزشی در بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی جفای به رشته ورزشی اول کشور و ورزش باستانی ایرانیان بوده که امید است با تغییر نگاه مسئولان و متولیان امر شاهد تغییر این روند باشیم چراکه با حذف تیم‌های نونهالان پشتوانه آینده کشتی ایران تضعیف می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در کشور برنامه‌ریزی بلندمدتی برای تعالی رشته‌های مختلف ورزشی وجود نداشته و موفقیت‌های به دست آمده نیز همگی قائم به فرد بوده و به جرأت می‌توان گفت که با کناره‌گیری محمد بنا سرمربی تیم‌ملی و کادر فنی وی، شاهد رکودی گسترده در کشتی فرنگی کشور خواهیم بود که امید است کادر فنی جدید با دوراندیشی از تمام اعضای تیم ملی کشتی فرنگی که توانایی حضور در میادین المپیک و جهانی را در آینده برخوردارند، استفاده کند.

خیرآبادی افزود: دیگر قادر به همکاری با تیم ملی بزرگسالان نیستم و پیشنهاداتی هم از سوی چند کشور صاحب‌سبک و صاحب‌نام در حوزه کشتی فرنگی به من شده است که اگر موافقت صورت گیرد برای افتخارآفرینی تازه و به عنوان نماینده‌ای شایسته از جامعه کشتی ایران اسلامی در این حوزه فعالیت خواهم کرد.

وی با انتقاد از عدم حضور مسئولان استانی در مراسم پیشواز وی و بی‌مهری و عدم حمایت مسئولان استانی از ورزشکاران به ویژه جامعه کشتی استان تصریح کرد: در وهله نخست برای خودم متأسفم که به عنوان تنها نماینده کردستان در المپیک با این چنین برخورد سردی از سوی مسئولان تراز اول استان مواجه شدم.

خیرآبادی تصریح کرد: در استانی فرهنگی همچون کردستان که مقام معظم رهبری این استان را الگوی فرهنگ و مبانی فرهنگی در کشور معرفی کردند نباید از سوی مسئولان این چنین برخوردهایی با ورزشکاران و جوانان تلاشگر استان شود.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: باید به این مهم توجه داشت که جوانان غیرتمند ایرانی در آوردگاه المپیک با وجود هزینه‌های ناچیزی که در مبحث آمادگی و حمایت از آنان شده بود خارج از تمام انتظارات انجام وظیفه کردند و افتخاراتی برای کشور آفریدند که در دیگر کشورهای دنیا ده‌ها میلیون دلار برای هر فرد برای کسب این افتخارات هزینه شده بود.

خیرآبادی افزود: تا زمانی که نگاه‌های متفاوت به رشته‌های مدال‌آور و افتخارآفرین کشور در عرصه‌های بین‌المللی نسبت به رشته‌هایی همچون فوتبال وجود داشته باشد و ورزش اول مملکت مورد بی‌مهری مسئولان قرار گیرد هیچگاه نخواهیم توانست به صورت قطعی به آینده این رشته ورزشی و سایر رشته‌ها امیدوار باشیم و رز به روز نیز به دلیل نبود پشتوانه‌های مناسب در تیم‌های نونهالان و عدم توجه به این مقطع شاهد نزول خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان همواره یکی از قطب‌های کشتی فرنگی کشور بوده و جوانان رشید و توانمندی را به این عرصه معرفی کرده است اما متأسفانه به دلیل بی‌مهری مسئولان استانی، عدم اسپانسر مناسب و عدم رفع موانع و مشکلات معیشتی کشتی‌گیران استان شاهد مهاجرت چند نفر از افتخارآفرینان ملی در این رشته بوده‌ایم.

خیرآبادی سامان طهماسبی کشتی‌گیر افتخارآفرین کشور را نمونه بارز این مهم دانست که به دلیل حمایت نکردن مالی از سوی مسئولان استان و وضعیت نامناسب معیشتی تابعیت دوگانه ایرانی آذربایجانی گرفته و در المپیک سی‌ام نیز برای این کشور کشتی گرفت.

وی با حمایت از حرکت سنجیده و خیرخواهانه شهردار سنندج در خصوص راه‌اندازی نخستین باشگاه ورزشی وابسته به این نهاد مردمی اظهار داشت: متأسفانه با وجود این نگاه مثبت شاهد کارشکنی‌هایی در این راستا هستیم که امید است با نگاه مثبت مسئولان هرچه زودتر برطرف شود.

برنامه‌ریز تیم ملی کشتی فرنگی ایران افزود: بنا بر وظیفه و ارادت ویژه‌ای که به هم‌استانی‌ها و همشهری‌هایم دارم با جان و دل آماده هرگونه همکاری در خصوص استعدادیابی، ارائه شیوه‌های نوین تغذیه و برنامه‌های به‌روز دنیا در حوزه بدنسازی و آمادگی جسمانی و تشکیل اتاق‌های فکر در خصوص تغذیه ورزشی و آمادگی جسمانی هستم.

خیرآبادی بار دیگر بر تغییر نگاه مسئولان استان برای حمایت جدی از ورزشکاران کردستانی در رشته‌های مختلف تأکید کرد و خواستار حل این مشکل در استان شد.

وی همچنین از انتشار سه کتاب جدید در حوزه شیوه‌های نوین تمرینی، آمادگی جسمانی و برنامه‌ریزی تمرینی و اردویی در سال‌جاری خبر داد و افزود: با انتشار این سه کتاب تعداد تألیفات بنده در حوزه کشتی فرنگی به پنج تألیف خواهد رسید.

خیرآبادی در پایان اعلام کرد: با تمام توان برای اعتلای ورزش کردستان به ویژه رشته کشتی تلاش خواهم کرد و در هر وقت و مکانی نیز آمادگی دارم که هیئت‌های ورزشی استان را یاری رسانم.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول