اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

ترویج منش پهلوانی مشکلات ورزش را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند گفت: مسئولان باید با ترویج منش پهلوانی در ورزش مشکلات این بخش را برطرف کنند.

ترویج منش پهلوانی مشکلات ورزش را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی پیش از ظهر امروز در دیدار صمیمی با جامعه ورزش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئولان باید همواره با نگاهی فرهنگی به مسائل نگاه کنند، اظهار کرد: مسائلی که در حوزه ورزش استان وجود دارد باید از طریق فرهنگ مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با وجود اینکه یک استان مرزی و در همسایگی با کشور ناامن افغانستان است اما کمترین تخلفات و آسیب‌ها را دارد، گفت: این امر نشان از فرهنگ عمیق مردم این خطه دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در طول تاریخ تئوری قدرت همواره جایگاه خود را داشته و بشر همیشه به دنبال قدرت بوده است.

رضایی بیرجندی اخلاق را در ورزش بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: ورزشکاران ایران اسلامی با برخورداری از اخلاق، معرفت، اخلاص و عزت در مسابقات ورزشی خوش درخشیده‌اند و برای اعتلای نام انقلاب اسلامی تلاش کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای افزایش سطح سلامت جامعه نیز می‌توان ورزش همگانی را در جامعه ترویج داد که نمونه بارز آن برگزاری مسابقات ورزشی همگانی، دو و میدانی، پیاده‌روی و کوهنوردی است.

امام جمعه بیرجند گفت: با ترویج ورزش عمومی زمینه برای توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیز در جامعه محقق می‌شود که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه ورزشکاران باید از پیشکسوتان خود درس بگیرند، افزود: با ترویج موضوعات اخلاقی و منش پهلوانی در ورزش می‌توان بسیاری از مشکلات ورزش را حل کرد.

وی ادامه داد: ورزشکاران و دست‌اندرکاران ورزش همیشه باید برای رضای خدا و انس با معبود تلاش کنند تا مشکلات برطرف شده و اخلاق اسلامی بیشتر در ورزش نمود داشته باشد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه منطق قدرت در تاریخ متفاوت بوده است، گفت: عده‌ای در گذشته معتقد بودند که قدرت در دست زور و جبر است اما در سال‌های اخیر یکی از تجلی‌های قدرت، علم بوده است.

رضایی بیرجندی افزود: ورزش یک نوع ریاضت بوده و باید توجه شود تا در ورزش هم علاوه بر قهرمانان، پهلوانان نیز تربیت شوند.

وی تصریح کرد: انسان‌ها نباید به قدرت بدنی خود مغرور شوند چرا که این قدرت زمانی مفید است که در یک روح بزرگ جای گیرد.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر رسیدن به حقیقت نفس گفت: حضرت علی (ع) محور حق بودند و زمانی که درب خیبر را از جا کندند آن را امری الهی دانستند لذا قدرت زمانی مفید است که در خدمت معنویت درآید. 

رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه هدف اساسی ورزش تقویت قوای جسمی و روحی است، تصریح کرد: رشد و کامل شدن ورزش نیز باید در هر دو بعد جسمی و روحی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: گسترش روزافزون ورزش در سال‌های اخیر در قسمت‌های مختلف کمی و قهرمانی و رشد اندک آن در بخش پهلوانی نشانگر ناهمگونی رشد ورزش کشور است.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول