اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

بارور شدن فرهنگ حجاب و عفاف جامعه را به مرز تهذیب می‌رساند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بارور شدن فرهنگ حجاب و عفاف و تفکر سازنده در این زمینه می‌تواند جامعه بشری را به مرز تهذیب و سلامت اخلاقی سوق دهد.

بارور شدن فرهنگ حجاب و عفاف جامعه را به مرز تهذیب می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در نشست متولیان حوزه فرهنگی در پیشگیری از آسیب‌های حوزه حجاب و عفاف در اردبیل اظهار داشت: ما با انجام کارهای ظاهری و شکلی به صورت اساسی نمی‌توانیم با معضل و مشکل بدحجابی و بی‌حجابی مقابله کنیم بلکه آن چه در این مسیر ارزشمند به نظر می‌رسد تشویق و ترغیب خانواده‌ها به سمت رعایت حجاب و آگاه‌سازی افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است.

وی ریشه و زمینه بسیاری از ناهنجاری‌ها و عدول از الگوها و معیارهای جامعه را نشناختن اصول و مبانی اصلی در حوزه ارزشی و اعتقادی توصیف کرد و افزود: در قالب طرح گل یاس که در استان اردبیل اجرا می‌شود یک دستورالعمل جامع تهیه و ارسال می‌شود تا با لحاظ کردن آن و در مرحله اول جلب مساعدت والدین و خانواده‌ها سعی داریم آثار مخرب بدحجابی و بی‌حجابی را به کمترین میزان برسانیم.

ستوده آموزش و پرورش را به عنوان کانون حضور دانش‌آموزان و ضرورت رعایت شئونات اجتماعی در بین دانش‌آموزان و معلمان را یادآور شد و خاطر نشان کرد: هر چند شایسته‌ترین تصویری از حجاب و عفاف را می‌توان در مجموعه پرتلاش آموزش و پرورش مشاهده کرد اما مراقبت‌ها همچنان نیاز است تا ضعف‌ها و نقص‌های احتمالی نیز برطرف شود.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف و پیش‌بینی تهیه البسه مناسب و در شأن دانش‌آموزان را ضروری خواند و تصریح کرد: رعایت ظاهری حفظ حجاب و عفاف در مدارس و مجموعه آموزش و پرورش کمک به تداوم این موضوع است و ما در سه محور توضیح مربیان، اولیا و دانش‌آموزان را به یقین شاهد و ناظر هستیم.

در ادامه این جلسه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل حضرت زهرا (س) را بهترین الگو برای بانوان و دختران نسل امروز توصیف کرد و ادامه داد: آن چه در این زمینه مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد آگاهی‌بخشی و توجه دادن به دانش‌آموزان به اصل رکین حفظ حجاب و عفاف با تکیه بر الگوی بی‌نظیر حضرت زهرا (س) است که در این باب فعالیت‌هایی نیز در مدارس شروع شده است.

خدیجه جعفری بیان کرد: اگر این موضوع از دوران دانش‌آموزی مورد توجه قرار گیرد شاهد گسترش، ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه می‌باشیم.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول