اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان‌رضوی:

اقدامات ایجابی و سلبی برای گسترش حجاب و عفاف در عرض هم هستند

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: اقدامات ایجابی و سلبی برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در عرض هم هستند.

اقدامات ایجابی و سلبی برای گسترش حجاب و عفاف در عرض هم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در جلسه کمیته نظارت بر اجرای طرح ترویج فرهنگ حجاب و عفاف استان خراسان رضوی، اظهار کرد: اجرای طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موضوعی دینی، انسانی و قانونی است و برای گسترش این فرهنگ باید ابتدا از دستگاه‌هایی که مدیریت آنان را خودمان بر عهده داریم شروع کنیم، سپس به سراغ جامعه برویم و در نهایت تلاش کنیم این فرهنگ در دل‌های مردم نهادینه شود.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف برخورد با متخلفان و همچنین اقدامات فرهنگی و ترویجی در عرض یکدیگر است و اشتباه است اگر بگوییم تنها باید کار فرهنگی شود و یا تنها باید با اقدامات سلبی و برخورد حجاب و عفاف را گسترش دهیم.

غفاری خاطرنشان کرد: در اجرای طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ابتدا به سراغ دستگاه‌های مجری می‌رویم، سپس مراکز عمومی که در اختیار دستگاه‌ها است و پس از آن کل جامعه، تا بحث عفاف و حجاب در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: مدیران استان که دینی و ارزشی هستند، در محیط‌ های مربوط به خود، حتماً ارزش‌های دینی را مورد توجه قرار دهند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در فرودگاه بین‌المللی مشهد، تصریح کرد: قبل از اینکه ما بخواهیم ناظری به فرودگاه بفرستیم، مدیران این مجموعه اجرای طرح گسترش عفاف و حجاب را آغاز کرده‌اند و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، اما مکان‌هایی شبیه به فرودگاه برای اجرای طرح نیاز به سازوکارهای خاصی دارند.

وی افزود: باید ابتدا به افرادی که برای تهیه بلیط به آژانس‌ها مراجعه می‌کنند، اعلام کنیم که دیگر به افرادی که ارزش‌های ما را رعایت نمی‌کنند، از پول بیت‌المال هواپیما نمی‌دهیم و اگر می‌خواهند از سرویس‌های فرودگاه استفاده کنند باید به ارزش‌ها احترام بگذارند، سپس اگر کسی با حجاب نادرست به فرودگاه آمد جلوی او را بگیریم که این کار در حال انجام است.

غفاری خطاب به اعضای کمیته نظارت بر اجرای طرح گسترش حجاب و عفاف استان خراسان رضوی گفت: باید در نهادینه کردن حجاب در جامعه کمک کنید، حجاب باعث تحکیم خانواده، ایجاد آرامش روانی و روحی و افزایش امنیت اخلاقی می‎شود.

در این جلسه آئین‌نامه نحوه نظارت بر اجرای طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تدوین و برای تصویب به کارگروه گسترش عفاف و حجاب استان برای تصویب ارسال شد.

در این آئین‌نامه مقرر شده است که 10 تیم نظارتی برای بررسی وضعیت اماکن عمومی در اختیار دستگاه‎های دولتی، تشکیل شود و هر سه ماه یک بار با هماهنگی قبلی و هر ماه یکبار بدون اطلاع قبلی از دستگاه‌ها بازدید کنند.

مراکز آموزش عالی، اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل ورزش و جوانان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل میراث فرهنگی، شهرداری، اداره‌کل فرودگاه‌ها، اداره کل راه آهن، اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، بانک‌های استان، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، اداره‌کل بهزیستی، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی در اولویت اول بازرسی قرار گرفتند و سایر دستگاه‌های استان در اولویت دوم هستند.

بنابر این آئین‌نامه، تشویق و تنبیه مسئولان و مدیران دوبار (یکبار در اواسط دوره ارزیابی در پایان سال 91 و یک بار در پایان اجرای طرح گسترش فرهنگ حجاب و عفاف) انجام می‌شود و در نهایت بهترین و ضعیف‌ترین دستگاه‌ها به افکار عمومی معرفی خواهند شد.

مدیران دستگاه‌های رتبه عالی استان تشویق (کمک هزینه سفر حج) و برای دستگاه‌هایی که به تشخیص کمیته نظارت، کم کاری مستمر داشته باشند و ضعیف تشخیص داده شوند، پیشنهاد عزل مدیر دستگاه داده می‌شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول