اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بانوان فرهیخته

همایش طلایه‎داران حجاب و عفاف در گنبدکاووس برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش طلایه‎داران حجاب و عفاف با حضور بانوان فرهیخته شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

همایش طلایه‎داران حجاب و عفاف در گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان امام جمعه گنبدکاووس ظهر امروز در همایش طلایه‌داران عفاف و حجاب این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور بانوان صاحبنظر این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: حجاب به معنای پوشش اسلامی است و مخالف با فعالیت بانوان در اجتماع، دانشگاه و یا محیط کار و محافل اقتصادی نیست.

حجت‎الاسلام محمدحسین سبحانی خاطر نشان کرد: اسلام می‌خواهد که دختر مسلمان از خطرها محفوظ بماند و چادر در واقع یک حصن و حصار امن برای زن مسلمان است و رعایت حجاب و عفاف موجب پیشرفت دختران و پسران می‌شود.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه حجاب جامعه را از پلیدی‎ها حفظ می‌کند و باید حد و مرز بین زن و مرد و حجاب و عفاف اسلامی در جامه رعایت شود گفت: خانواده‌ها وظیفه سنگینی در هدایت جوانان و نوجوانان در مدارس و دانشگاه‎ها و اجتماع دارند.

وی همچنین اذعان داشت: فلسفه حجاب و عفاف در اسلام این است که کرامت و شخصیت زنان در هر موقعیتی حفظ شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری گنبدکاووس نیز گفت: اصل حجاب باعث بهداشت روانی و اخلاقی جامعه می‌شود.

محمدتقی قزل‌سفلی ایجاد تشکل‎های مردم نهاد را در ترویج عفاف و حجاب بسیار مؤثر دانست و در ادامه با بیان اینکه خدمات‌رسانی در دستگاه‎های اجرایی منوط به رعایت حجاب اسلامی است افزود: یکی از راه‎های ترویج حجاب حضور افراد با حجاب در تفرجگاه‎ها و اماکن عمومی است.

وی با اشاره به سخن شجاعانه نوجوان اسیر ایرانی به یک زن بی‎حجاب خبرنگار خارجی در اردوگاه رژیم بعث صدام گفت: نوجوان 13 ساله‎ای به زن خبرنگار می‌گوید تا حجاب خود را رعایت نکنی با تو مصاحبه نمی‌کنم و زن خبرنگار روسری سر می‌کند و آن نوجوان با وی مصاحبه می‌کند و این شعر را می‌خواند ای زن به تو از فاطمه این‎گونه خطاب است ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است.

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس نیز در این همایش با اشاره به مضرات بی‌عفتی در جامعه اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف پیشگیری‌کننده بسیاری از جرم‎ها و ناهنجاری‎های اجتماعی است.

علی یزدانی با اشاره به تبعات بی‌حجابی در غرب و نقش آن در جنایت‎های اتفاق افتاده در کشورهای غربی افزود: رعایت حجاب در جامعه اسلامی یک اصل است و برای حفظ حجاب و عفاف و رفع مظاهر بی‎عفتی در جامعه قوانینی وجود دارد که قابل پیگیری است تا جلوی بسیاری از رخدادهای ناخوشایند گرفته شود.

وی استحکام بنیان خانواده را منوط به رعایت حجاب و عفاف دانست و نقش خانواده‌ها را در این زمینه بسیار مهم برشمرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول