اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازی از وضعیت ازدواج و ورزش در جامعه:

حقوق ورزشکار کذایی با یک جوان دانشمند قابل قیاس نیست

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به رخنه غرب در ورزش‌های حرفه‌ای گفت: حقوق‌های کلانی که به برخی ورزشکاران داده می‌شود قابل مقایسه با حقوق دانشمند و کاشف داروی بیماری صعب‌العلاج نیست.

حقوق ورزشکار کذایی با یک جوان دانشمند قابل قیاس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در جمع نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 20 سوره احزاب اظهار کرد: این آیه در مورد منافقان ترسو و بزدل است که اهل مبارزه نبوده و شجاعت رویارویی با دشمن را ندارند.

وی همچنین با اشاره به آیه 28 سوره احزاب گفت: این آیه در مقام دادن درس مهمی به مسلمانان در همه ازمنه و امکنه است و آن الگو گرفتن از سیره پیامبر اکرم(ص) در میدان جهاد و شرایط مختلف است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه منافقان هرگز نمی‌توانند از پیامبر اسلام الگو بگیرند تاکید کرد: کسانی که امید به خدا و روز قیامت و حساب و کتاب دارند و خداوند را زیاد یاد می‌کنند می‌توانند از زندگی پیامبر(ص) الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه ترس نشانه ضعف ایمان است، بر لزوم مطالعه تاریخ زندگی اصحاب علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) تاکید و عنوان کرد: هر چه انسان ایمانش قوی‌تر باشد، شجاع‌تر می‌شود که نمونه‌های چنین افرادی در تاریخ کم نیست.

مکارم‌شیرازی با اشاره به شجاعت پیامبر اکرم(ص) در جنگ‌ها و تعبیر امام علی(ع) از ایشان در نهج‌البلاغه بر لزوم درس‌گیری جوانان و رزمندگان از ایشان تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم‌های عروسی پرخرج و متکلف انتقاد کرد و گفت: خانواده‌ها باید سیره پیامبر در ازدواج فرزندانش را نصب‌العین قرار دهند و با سادگی این مراسمات را برگزار کنند که اگر این چنین شد، جوان در زمان دانشجویی خود نیز می‌تواند ازدواج کند.

استاد درس خارج فقه حوزه در عین حال امر به معروف و نهی از منکر پیامبر اکرم را نیز مایه درس‌آموزی دانست و با اشاره به داستانی از داوری آن حضرت در جریان بازی کودکان از وضعیت ورزش حرفه‌ای در جامعه انتقاد کرد.

وی با بیان این نکته که ورزش امر ساده‌ای است و سبب سلامتی انسان در مقاطع مختلف سنی می‌شود یادآور شد: باید در همه شهرها، برنامه‌های ورزشی به ویژه برای جوانان وجود داشته باشد.

مکارم‌شیرازی ادامه داد: متاسفانه وقتی همین ورزش ساده تبدیل به ورزش حرفه‌ای می‌شود، ببینید چه غربزدگی‌ها در آن دیده می‌شود و الگوی ورزشکار ما ورزشکار آن طرف آبی می‌شود.

وی با انتقاد از خرج‌‌های کلانی که در برخی رشته‌های ورزشی می‌شود بیان داشت: اگر دستمزد و حقوق جوان دانشمندی را که در آزمایشگاه داروهایی برای علاج بیماری خطرناک کشف می‌کند با حقوق ورزشکار کذایی در نظر بگیرید خواهید دید که اصلا قابل مقایسه نیست.

این مرجع تقلید با ذکر اینکه تا کی می‌خواهید دنبال غربی‌ها باشید گفت: ورزش‌های حرفه‌ای حداکثر یک سرگرمی است اما با این خرج‌ها و ریخت و پاش‌هایی که در آن می‌شود تا رسیدن به حقیقت خیلی فاصله دارد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول