اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس:

آموزش و پرورش متولی ورزش زیر 18 سال است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس گفت: ورزش زیر 18 سال به طور کامل باید به آموزش و پرورش سپرده شود.

آموزش و پرورش متولی ورزش زیر 18 سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عباس حاجی‌زاده بعدازظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال‌هاست که در کشورهای پیشرفته برای رسیدن به موفقیت، موازی‌کاری کنار گذاشته شده و شرح وظایف فدراسیون‌های ورزشی، کمیته ملی المپیک و آموزش و پرورش از یکدیگر جدا شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش زیربنای ورزش کشور بوده چراکه بیشترین بخشی که با آموزش نیروی انسانی سر و کار دارد، این نهاد است.

حاجی‌زاده اضافه کرد: امروزه کشورهایی که مدال‌های رنگارنگ رقابت‌‌های ورزشی را به‌دست می‌آورند، آنهایی هستند که ورزش پایه را به آموزش و پرورش محول کرده‌اند و از حیث بودجه، امکانات، تربیت مربی و ... توجه کافی به این مقوله داشته‌اند.

به گفته وی، اگر در ورزش کشور قصد یکه‌تازی در آسیا و جهان وجود دارد باید ورزش دانش‌آموزی بیش از پیش تقویت شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در استان فارس مطابق با سند تحول در آموزش و پرورش در بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اقدامات فراوانی در این استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در بعد سخت‌افزاری از 60 سال مصوب دور سوم سفر ریاست جمهوری 30 سالن در دست اجرا بوده و از 30 استخر تفاهمنامه‌ای پنج استخر به مرحله اجرایی رسیده است.

رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: در دوره ابتدایی طرح‌های ژیمناستیک، طناورز، دو و میدانی و تنیس روی میز اجرا شده است.

وی تصریح کرد: 24 مدرسه تخصصی ورزش در سال گذشته در این استان آغاز به کار کرده و 43 مدرسه نیز برای سال آینده در دستور کار است.

کسب مقام‌های اول و دوم در الگوهای برتر تدریس و کسب مقام دوم در دوره ابتدایی و راهنمایی در رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی دیگر موردی بود که حاجی‌زاده ذیل عنوان فعالیت‌های اداره تربیت بدنی به آن پرداخت.

وی گفت: کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی و جایگاه تربیت‌بدنی، تشکیل کارگروه تخصصی تربیت‌بدنی و سلامت در شورای آموزش و پرورش این استان، تهیه کیف کار و بسته‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، مربیگری و داوری برای معلمان تربیت بدنی این استان برخی از اقداماتی بوده که این اداره برای ارتقای ورزش دانش‌آموزی فارس انجام داده است.

شرکت گسترده دانش‌آموزان دختر و پسر فارس در مسابقات ورزشی استانی و کشوری دیگر موردی بود که حاجی‌زاده در این نشست به آن اشاره کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: معاونت تربیت‌بدنی و سلامت دارای سه اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی، امور سلامت و تندرستی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی است و مطابق با نظرات رهبر معظم معظم انقلاب سه محور تهذیب، تحصیل و ورزش در آموزش و پرورش را در دستور کار دارد.

محمد جعفری اظهار امیدواری کرد؛ یک کارشناس تربیت بدنی مجبور نباشد در کسوت کارشناس آسیب‌های اجتماعی نیز فعالیت کند و کارشناسان هر یک از این سه محور به وظایف اصلی خود بپردازند.

تاکید بر امر نظارت بر ورزش مدارس دولتی و خصوصی دیگر مبحثی بود که جعفری به آن اشاره کرد.

رئیس گروه سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این نشست گفت: به مدارس تاکید شده نیمکت‌های مشکل‌دار را از رده خارج کرده و برای رنگ‌آمیزی مدارس از رنگ شاد استفاده کنند.

به گفته بهزاد جامعیان، نظارت بر سلامت و بهداشت مدارس شهری و روستایی و جلوگیری از بروز عوامل خطرزا برای سلامت جسم و روان دانش‌آموزان مهم‌ترین هدف اداره پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی معاونت تربیت بدنی است.

برگزاری دوره‌های پیشگیری از اعتیاد، آموزش مقابله و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند ایدز و ...، واکسیناسیون دانش‌آموزان در برخی مقاطع تحصیلی، سنجش و ارائه شناسنامه سلامت، همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی با دانشگاه علوم پزشکی و ... برخی از مهم‌ترین سرفصل‌هایی بود که جامعیان در این نشست به توضیح آن پرداخت.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول