اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

روند تغییر نظام آموزشی به تدریج خواهد بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرروش هرمزگان گفت: روند تغییر نظام آموزشی به تدریج خواهد بود و امسال از دوره ابتدایی آغاز شده است.

روند تغییر نظام آموزشی به تدریج خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور اظهار داشت: رویکرد تغییر و تحول در نظام آموزشی کشور که با نگاهی جامع در قالب سند تحول بنیادین آمده است منحصر به تغییر دوره‌های تحصیلی نیست و این امر به شکل مبنایی و عالمانه نظام تعلیم و تربیت را متحول خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: در این راستا نظام آموزشی کشور از دوره 11 ساله به 12 ساله در مقابل طرح 3-3-6 از امسال اجرایی می‌شود و طی آن برای سال نخست دوره ابتدایی از پنج سال به شش سال تغییر خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: روند تغییر نظام آموزشی به تدریج خواهد بود و امسال از دوره ابتدایی آغاز شده است.

به گفته آخوندی، آموزش و پرروش با بهره‌گیری از همه توان و ظرفیت خود آماده اجرای این طرح بزرگ ملی است و بیش از پیش همکاری‌های بین بخشی برای اجرای مطلوب طرح انتظار می‌رود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه روند آمادگی برای آغاز سال جدید تحصیلی در قالب پروژه مهر با جدیت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر سازماندهی نیروی انسانی سایر امور مربوط به آماده‌سازی مدارس در این ستاد راهبری می‌شود و قطعاً همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها می‌تواند بستر شایسته و مناسبی را برای آغاز سال تحصیلی جدید ایجاد کند.

آخوندی ضمن تقدیر از حمایت‌های جدی استاندار و رئیس شورای آموزش و پروش هرمزگان اظهار امیدواری کرد: با توجه به حمایت همه‌جانبه مقام عالی دولت در استان شاهد کارآمدی مطلوب نظام تعلیم و تربیت در سایه همت و مشارکت جمعی باشیم.

استاندار هرمزگان نیز با اشاره به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص پروژه مهر تاکید کرد: آموزش و پرورش زیربنای توسعه است و حمایت از این مجموعه باید فرابخشی و مورد توجه ویژه باشد.

به گفته ابراهیم عزیزی، آینده کشور درگرو تامین نیروی انسانی کارآمد است و اگر خواهان رسیدن به توسعه، عزت و پیشرفت کشور هستیم راه آن از آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی اضافه کرد: همه مواردی که در بحث حماسه‌ها، دلاوری‌ها، توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بیان می‌شود معطوف به دارا بودن آموزش و پرورش پویا و بالنده است و به تعبیری دیگر باید گفت، آموزش و پرورش بیمه کننده کشور در همه عرصه‌ها و دستاوردهاست. 

استاندار هرمزگان گفت: آنچه در قالب پروژه مهر از سوی مدیرکل آموزش و پرورش برای همکاری دستگاه‌های اجرایی در فصل بازگشایی مدارس بیان شد، در واقع وظیفه ذاتی مدیران است که باید انجام شود منتهی تاکید بر این است که در کنار چنین اموری که وظیفه مدیران است، آموزش و پرورش را در جایگاه عالی آن ببینند که این موضوع یک اصل و مبنا در توسعه است.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول