اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

نظام جدید ابزار تحول عظیم در آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام جدید 6.3.3 ابزاری برای رسیدن به تحول عظیم در آموزش و پرورش است.

نظام جدید ابزار تحول عظیم در آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حمیدرضا حاجی‌بابایی در گردهمایی شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و مدیران و معاونین مناطق استان گفت: برخلاف برخی از اظهارنظرها و نگاه‌های ظاهری مسائلی مانند 6.3.3 برای آموزش و پرورش هدف نیست.

وی این‌گونه مسائل را ابزاری برای رسیدن به هدف اصلی آموزش و پرورش دانست و با بیان اینکه ما به دنبال تحول عظیم در آموزش و پرورش هستیم اظهار داشت: هدف اصلی ما تحول در محتوا است که این تحول در محتوا هم شامل کتاب و هم شامل معلم می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلم در واقع محتوای آموزش و پرورش است خاطر نشان کرد: یک معلم مؤمن اصل محتوا است و کتاب ابزار در دست اوست.

وی با تعریف پایه ششم در نظام 6.3.3 اظهار کرد: ما به دنبال این نبودیم یک سال ششم را اضافه کنیم، بلکه تعریفی داریم برای اینکه باید دانش‌آموزی مؤمن، اهل قرآن، ‌اهل تفکر، خلاقیت و نوآوری در تراز جمهوری اسلامی ایران بسازیم.

حاجی‌بابایی ابراز داشت:‌ محتوای ما در دوره ابتدایی باید به گونه‌ای باشد که ما را به اهدافمان برساند و دانش‌آموز تا 12 سالگی به آنچه مدنظر ما است برسد.

وی با اشاره به این فرموده امام خمینی مبنی بر اینکه «به ابتدایی برسید، دانشگاه دیر است»، یادآور شد: هر کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم باید پایه‌ریزی و فوندانسیون‌ آن را از دوره ابتدایی انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحلیل رسانه‌های آمریکا از نظام جدید آموزش و پرورش ایران اظهار کرد: تحلیل آنها از اهداف ما درست است اما برخی‌ها در داخل این درک را ندارند.

وی افزود: برخی از داخل، نظام جدید 6.3.3 را برگشت به 50 سال قبل می‌دانند و به درستی اهداف ما را درک نمی‌کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه همه این مسائل بهانه‌ای است که ما آموزش و پرورش را با تراز جمهوری اسلامی بسازیم تصریح کرد: باید به سمتی برویم که دانش‌آموز ما به مسلمان بودن و ایرانی بودنش افتخار کند.

وی تاکید کرد: پایه ششم ابتدایی را ایجاد کردیم چون که نمی‌توانیم تمام برنامه‌هایمان را در پنج سال به انجام برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموز پایه ابتدایی آماده هر نوع تغییر و تحول است گفت: معلم بر دانش‌آموزان پایه ابتدایی حکم‌فرماست و باید سعی کنیم دانش‌آموز ما در دوره جدید تا 12 سالگی که پایه ششم را تمام می‌کند خوب قرآن بخواند و معارف آن را نیز تا حدودی درک کند.

وی استفاده از فناوری‌های نوین را در مدارس مهم دانست و ابراز کرد: به همین منظور 19 راهکار برای استفاده از فناوری در مدارس به ادارات کل آموزش و پرورش ارائه کردیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش و پرورش پای هر کار بایستد می‌تواند آن را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه باید مجهز شدن مدارس به فناوری جزو دغدغه همه مسئولان قرار گیرد خاطر نشان کرد: از این طریق می‌توانیم از استفاده‌های بی‌مورد دانش‌آموزان از اینترنت جلوگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد:‌ به بنده می‌گویند چرا این قدر عجله داری؟ از بس آدم‌ها خوابیدند، ما که یک قدم برمی‌داریم می‌گویند چرا عجله داری؟

وی تاکید کرد: 30 سال است آموزش و پرورش را خواباندیم حالا که می‌خواهیم یک قدم برداریم می‌گویند عجله دارید.

حاجی‌بابایی تربیت انسان‌های مؤمن و انقلابی را از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش دانست و با اشاره به تلاش‌ها برای مبارزه با مواد مخدر و بی‌حجابی ابراز داشت: اگر تمرکز بر روی آموزش و پرورش شود بسیاری از مسائل و مشکلات رفع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود هفت میلیون دانش‌آموز ابتدایی اظهار داشت: اگر برنامه‌ریزی‌های لازم شود و آموز‌ش‌های مناسب ارائه شود دانش‌آموزان مؤمن و معتقد تربیت خواهند شد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول