اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش سمیرم خبر داد

آمادگی آموزش و پرورش شهرستان سمیرم برای اجرای طرح تحول بنیادین

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: تمام زیرساخت‌های اجرای طرح بنیادین آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید در سمیرم آماده است.

آمادگی آموزش و پرورش شهرستان سمیرم برای اجرای طرح تحول بنیادین

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، سیدضیاء موسوی در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: دستگاه آموزش و پرورش دستگاهی عظیم و حساس است که از تأثیرگذارترین نهاد‌ها در جامعه به شمار می‌رود.

وی طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از مهم‌ترین مسائل و برنامه‌ها در عرصه آموزش و پرورش کشور دانست و گفت: برای اجرای عملیاتی این رویداد بزرگ بنیادین و فرهنگی، عزم همگانی مسئولین نظام تعلیم و تربیت را نیاز است.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با عنوان یک جراحی عظیم فرهنگی یاد کرد که سبب بهبود بسیاری از نیازهای آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح حاصل تلاش و تحقیق و مطالعه چندین ساله نخبگان علمی و کارشناسان کشور است، اضافه کرد: آموزش و پرورش کنونی ما یک آموزش و پرورش وارداتی است که محتوای آن برگرفته از متون و محتوای نظام‌های قبل است و تحول در آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود و ایشان خواستار یک تحول عظیم و اساسی در ساختار آموزش و پرورش کشور بودند که براساس فرامین مقام معظم رهبری، دستورات اسلامی و براساس دیدگاه امام راحل (ره) تدوین شد.

*اضافه شدن 49 کلاس درس به مقطع ابتدایی سمیرم

موسوی از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران و فراهم شدن مقدمات اجرای 3-3-6 در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: همکاران فرهنگی در این شهرستان نسبت به ساماندهی نیروی انسانی و فضای آموزشی و هم‌چنین آموزش نیروی انسانی در راستای اجرای طرح 3-3-6 به نحو مطلوب عمل کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به ثبت‌نام 95 درصد دانش‌آموزان از طریق اینترنت در سیستم ستاد آموزش و پرورش گفت: کم‌تر از پنج درصد دانش‌آموزان به دلیل عشایرنشینی و یا پراکنده بودن روستاها تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند که ثبت‌نام این تعداد از دانش‌آموزان طی یک هفته آینده به پایان می‌رسد.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم اضافه کرد: با اجرای طرح 3-3-6، 49 کلاس درس به کلاس‌های پایه ابتدایی شهرستان اضافه می‌شود که برای تأمین نیرو در این مقطع نیز تدابیری اندیشیده شده است.

وی ساخت کلاس و استفاده از کانکس را از جمله اقدامات آموزش و پرورش سمیرم برای تأمین کلاس‌های درس در مدارسی که کمبود کلاس دارند اعلام کرد و افزود: اولویت اجرای این طرح ساماندهی فضاهای آموزشی است و به دلیل اینکه چند مدرسه در شهرستان در حال مقاوم‌سازی هستند پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین کلاس‌های درس در آغاز سال تحصیلی در تمامی مدارس انجام شده است. 

موسوی ادامه داد: به دلیل کمبود فضای آموزشی 17 مدرسه در سمیرم به صورت دو نوبته فعالیت می‌کنند.

*لزوم بهره‌گیری از مدیریت کیفیت جامع در آموزش و پرورش

معاون توسعه و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش سمیرم نیز با اشاره به فعالیت یک هزار و 311 فرهنگی در سمیرم اظهار کرد: سالانه در حدود 14.4 میلیارد هزینه پرسنل آموزش و پرورش می‌شود.

فضل‌الله افشاری با بیان اینکه 98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف نیروی انسانی می‌شود، بر مدیریت کیفیت جامع تأکید کرد و گفت: M.Q.T یا مدیریت کیفیت جامع یکی از کامل‌ترین و کاراترین فلسفه‌های مدیریتی است که به نحو شایسته‌ای مباحث کیفیت و رضایت مشتری را دربر دارد و با توجه به شرایط موجود دنیا تجزیه و تحلیل شناخت صحیح و بکارگیری مناسب مباحثی از قبیل مدیریت کیفیت جامع می‌تواند بسیار راهگشا و مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: تربیت نیروی متخصص و متعهد برای ساخت آینده میهن اسلامی و پیشرفت و توسعه این دیار از اهداف و وظایف مهمی است که آموزش و پرورش برعهده دارد و مسئولان این نهاد و مربیان باید این امر مقدس را هدف و وظیفه خود بدانند.

*وجود 61 آموزشگاه چند پایه در شهرستان سمیرم

در ادامه کارشناس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سمیرم گفت: از 94 آموزشگاه ابتدایی در شهرستان 61 آموزشگاه به صورت چند پایه اداره می‌شود.

بهرام پیرمرادیان هم‌چنین با اشاره به اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرای طرح 3-3-6 تصریح کرد: برای 140 معلم پایه دوم و ششم ابتدایی دوره‌های ضمن خدمت برگزار شده است.

در ادامه معاون آموزشی آموزش و پرورش سمیرم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راهی برای توسعه و تعالی آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه بهترین و مؤثرترین افراد در آموزش و پرورش هستند داشتن تخصص و تعهد در این افراد ضرورت دارد.

محمدحسن صابری یادآور شد: تربیت نیروی متخصص و متعهد برای ساخت آینده میهن اسلامی و پیشرفت و توسعه این دیار از اهداف و وظایف مهمی است که آموزش و پرورش برعهده دارد و مسئولان این نهاد و مربیان باید این امر مقدس را هدف و وظیفه خود بدانند.

*نقش مهم معلمان در تربیت نسل امروز

امام جمعه سمیرم نیز با اشاره به عظمت نقش آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: وظیفه آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی ولایی است.

سیدحبیب‌الله موسوی تصریح کرد: یک معلم متدین باید روح حیات طیبه و ایمان و تربیت دینی و اسلامی را در کالبد دانش‌آموزان تزریق کند.

نقش آموزش و پرورش را در جامعه انکار ناپذیر توصیف کرد و افزود: اگر آموزش و پرورش اصلاح شود به دنبال آن اقتصاد، وجدان کاری، فرهنگ و بسیاری دیگر از مسائل مهم ترویج و توسعه می‌یابد و از همین‌رو می‌توان گفت آموزش و پرورش از اصلی‌ترین ارکان توسعه همه‌جانبه جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، در این نشست پیرامون مناسب‌سازی فضای آموزشی به منظور آغاز موفقیت‌آمیز سال تحصیلی آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از تجلیل از خبرنگاران شهرستان و اقامه نماز، مراسم ضیافت افطاری با حضور همه اعضای شورای آموزش و پرورش برپا شد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول