اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

آموزش و پرورش در تربیت انسان مطلوب گام بردارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کازرون گفت: هدف نهایی در آموزش و پرورش در راستای تربیت انسان مطلوب و اخلاق اسلامی باشد.

آموزش و پرورش در تربیت انسان مطلوب گام بردارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید آموزش و پرورش کازرون که در باشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار شد در سخنانی ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: رشد و بلوغ نوجوانان و جوانان ما در کشور در مدت زمان بیشتر در اختیار سیستم آموزش و پرورش قرار دارد بنابراین این نهاد مقدس باید در تعلیم و تربیت خود به فرموده مقام معظم رهبری به هدف تربیت انسانی مطلوب و اسلامی با برخورداری از ایمان، اخلاق و عدالت تلاش کند. 

وی افزود: اگر تربیت در جامعه و سیستم آموزش و پرورش اسلامی نباشد شاهد بروز مشکلات و معضلات متعددی در جامعه می‌شویم.

امام جمعه کازرون گفت: ساختن یک جامعه توأم با دین، اخلاق و مهربانی نسبت به یکدیگر و نیز نظامی پویا و بانشاط فقط به وسیله آموزش و پرورش محقق می‌شود که برای رسیدن به این هدف مهم این نهاد گسترده باید از تمام ابزارها و شیوه‌های نوین و به روز استفاده کند.

خرسند ادامه داد: شالوده و زیربنای فرهنگ کشور از آموزش و پرورش بسته می‌شود بنابراین وظیفه معلم وظیفه‌ای بسیار مهم و حساس است و قبل از مربی آموزشی‌بودن باید یک معلم اخلاق باشد.

وی در بخش دیگر سخنانش به فشارها، تهدیدها و جوسازی‌های دشمنان در داخل کشور اشاره و تصریح کرد: دشمنان به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای دست به شایع‌پراکنی و ایجاد بحران و بالا رفتن قیمت اجناس پیش می‌کشند تا بتوانند عده‌ای را با خود همراه کنند که در این راستا باید ملت ما هوشیارتر از قبل باشند.

این مسئول راه مقابله با این مسائل روانی را اقتصاد مقاومتی و به تعبیر مقام معظم رهبری (یک اقتصاد متکی به داخل) و نیز بهره‌گیری از امکانات داخلی، اجرای اصل 44 قانون اساسی، تقویت بخش خصوصی و تولید کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد.

در ادامه فرماندار کازرون نیز بیان داشت: سال تحصیلی جدید با آغاز اجرای طرح سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش همراه است که امیدواریم این طرح یک برنامه همه‌جانبه و منطبق با آموزه‌های دینی و نیازهای جامعه باشد.

الیاس محمدی در بخش دیگر سخنانش از آمادگی تمام دستگاهای اجرایی شهرستان کازرون برای اجرای خوب این طرح در همکاری با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است بنابراین همگی باید دست به دست یکدیگر داده تا آموزش و پرورش بتواند شروع بسیار خوبی در اجرای این طرح داشته باشد.

وی افزود: با سرمایه عظیم نیروی انسانی که در سیستم آموزش و پرورش وجود دارد به طور یقین نتیجه اجرای این طرح امیدبخش است و به سمت موفقیت پیش می‌رود.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از خدمات چهار ساله محسن توحیدیان مدیر پیشین آموزش و پرورش کازرون که به کسوت بازنشستگی نائل آمده است تقدیر شد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول