اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار قم صورت گرفت

بررسی مشکلات مدارس غیردولتی در شورای آموزش و پرورش قم

خبرگزاری فارس: شورای آموزش و پرورش شهرستان قم با حضور فرماندار و سایر اعضا پیش از ظهر امروز تشکیل جلسه داد و در این جلسه به بررسی مشکلات مدارس غیردولتی پرداخت.

بررسی مشکلات مدارس غیردولتی در شورای آموزش و پرورش قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان قم پیش از ظهر امروز به ریاست فرماندار قم و در محل سالن جلسات فرمانداری گردهم آمده و در خصوص مسائل گوناگون آموزشی قم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام اصغر نجفی دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان قم بحث نهضت سوادآموزی و مدارس غیردولتی را به عنوان دستور جلسه اعلام و ابراز کرد: هر یک از این موارد دارای مشکلاتی هستند که باید در این جلسه مطرح و مصوبات لازم در این خصوص صورت گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم و نیز مصیب تهوری، مدیر مشارکت‌های مردمی این اداره کل در خصوص مسائل گوناگون نهضت سوادآموزی و مدارس غیردولتی قم بحث‌هایی را مطرح کردند.

قاسمی‌نیا در سخنان خود بر ضرورت تخصیص مشوق‌هایی برای سوادآموزان تاکید کرد و گفت: ادارات و نهادهای گوناگون می‌توانند این مسئله را پیگیری کرده و هر یک با اختیاراتی که دارند مشوق‌های لازم را در نظر بگیرند.

تهوری نیز با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل مدارس غیردولتی بحث اشتغال‌زایی است گفت: اداره تأمین اجتماعی به وسیله همکاری در بحث بیمه می‌تواند کمک زیادی در این زمینه داشته باشد.

ابوالفضل چابکی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم و نماینده شهردار در شورای آموزش و پرورش شهرستان قم، طوبی حجازی عضو شورای اسلامی قم و رئیس کمیسیون فرهنگی این شورا از دیگر کسانی بودند که هر یک مسائل گوناگونی را در خصوص فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در قم و مشکلات پیش رو بیان کرده و راهکارهای قانونی برای رفع این مسائل را پیشنهاد کردند.

عبدالسعید حقیقی‌مقدم فرماندار قم نیز در پایان این جلسه طی سخنانی با بیان اینکه انتظار مسئولان از نهضت سوادآموزی تغییر رویه‌ها به تناسب تغییر ساختاری است گفت: مطالبات دولتی از مجریانی که در سوادآموزی سهمی دارند باید خواسته شود.

وی افزود: در رابطه با ساختمان‌های مدارس غیردولتی، آموزش و پرورش باید پیشگام شده و شورای فرهنگ عمومی نیز حمایت‌های لازم را خواهد داشت ضمن اینکه آموزش و پرورش می‌تواند به وسیله تفاهم‌نامه‌های قانونی فضاهای ورزشی و فرهنگی را به مدارس غیردولتی اجاره دهد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول