اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اخذ 280 سند مالکیت

2 میلیون مترمربع از املاک آموزش و پرورش خراسان‌رضوی مستندسازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حقوقی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته بالغ بر 280 سند مالکیت اخذ شد و در مجموع با احتساب گواهی‌های بهره‌برداری اداره‌کل اموال دولتی مساحتی بالغ بر 2 میلیون و 250 هزار مترمربع مستندسازی شد.

2 میلیون مترمربع از املاک آموزش و پرورش خراسان‌رضوی مستندسازی شد

محمد تقی‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: موضوع تحصیل اسناد مالکیت و مستندسازی املاک متعلق به وزارت آموزش و پرورش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس اداره حقوقی املاک و حمایت قضایی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: در این ارتباط آنچه که مسلم است در صورت طرح دعوی یا حل اختلاف بین دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی در ارتباط با موضوعات مربوط به املاک، سند مالکیت، تعیین کننده مالکیت است.

وی گفت: در گذشته وزارت آموزش و پرورش به دلیل عدم سند مالکیت دچار خسارت‌ها و ضرر و زیان سنگینی شده است و بودجه‌هایی بر دولت تامین شد.

تقی‌زاده افزود: با توجه به اینکه استان خراسان‌رضوی تقریباً بیشترین آمار املاک و اراضی را در سطح کشور دارد و املاک از حیث تنوع در استان را نهادهایی مانند آستان قدس رضوی، املاک اوقافی و بعضاً بنیاد مستضعفان و جانبازان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به خود اختصاص داده‌اند که این امر مشکلاتی پیچیده و حقوقی خاصی در تحصیل سند مالکیت برای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ایجاد کرده است و بعضاً ادامه دارد.

وی افزود: به لحاظ اهمیت موضوع، اداره حقوقی، املاک با توجه به تاکید و توجه خاص مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی و همکاری سایر حوزه‌ها، پیگیری جدی در ارتباط با تحصیل سند مالکیت به عمل آورده است.

تقی‌زاده اظهار داشت: در سال 1390، تعداد بالغ بر 280 سند مالکیت در کل استان اخذ شده است و مجموع با احتساب گواهی‌های بهره‌برداری صادره از سوی اداره‌کل اموال دولتی مساحتی بالغ بر 2 میلیون و 250 هزار متر مربع مستندسازی شده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول