اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی سیستان‌وبلوچستان:

روستاهای بخش زرآباد راه روستایی مناسب ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: بیش از 10 روستای بخش زرآباد کنارک فاقد راه روستایی مناسب است.

روستاهای بخش زرآباد راه روستایی مناسب ندارند

عبدالعزیز بلوچزهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در بازدید از بخش زرآباد شهرستان کنارک، مردم این بخش از بسیاری خدمات دولتی از جمله جاده، خانه بهداشت، برقی‌نشدن چاه‌های کشاورزی، نبود پل در مسیر زرآباد ـ کنارک و جاسک، کم‌عرض بودن جاده زرآباد به کنارک و جاسک و داشتن پیچ‌های تند و تصادفات مرگ آفرین، عدم آنتن‌دهی تلفن ثابت و روستایی، عدم برخورداری از شناسنامه، آب آشامیدنی سالم و... بی‌بهره هستند.

وی افزود: همچنین تعدادی از روستاهای بخش زرآباد راه مناسب نداشته و مردم از وضعیت راه‌های روستایی حوزه بخش زرآباد ناراضی بوده و از مسئولان گلایه دارند.

رئیس شورای اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: راه روستاهای کلیری، دوکی، گو، جوزدر، مالی سر، نبالگان، سول، منه، وشنام، احمد آباد، گدیچ و... تاکنون خاکی و در بدترین شرایط قرار داشته و مردم این مناطق را با مشکلات جدی مواجهه کرده است همچنین موجب بروز صدها تصادف و کشته و زخمی‌شدن ده‌ها نفر از اهالی زرآباد شده است.

بلوچزهی ادامه داد: تعدادی از این روستاها زیرسازی شده‌اند و بیش از سه سال است که نیمه‌تمام رها شده و ابنیه آن در حال از بین رفتن می‌باشد.

وی خواستار آسفالت راه دهستان چاهان نیکشهر به زرآباد شد و گفت: این راه تنها 75 کیلومتر است که شهرستان نیکشهر را به بخش زرآباد متصل می‌کند و فاصله 240 کیلومتری این شهرستان را به 130 کیلومتر کاهش می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: آسفالت این محور آماده و صدها تن آسفالت دپو و بیش از چهار سال است که زیرسازی آن انجام شده ولی از آسفالت آن خبری نیست و زیرسازی این محور تخریب و باید دوباره زیرسازی شود و کم‌کم آسفالت آن نیز بر اثر گرمی هوا و شرایط جوی، خاصیت اولیه خود را از دست داده و از عمر مفید آسفالت کاسته شده است.

بلوچزهی خواستار تسریع در آسفالت این محور شد و افزود: این راه یکی از آرزوهای دیرینه مردم منطقه و بخش زرآباد و دهستان چاهان هست لذا از مسئولان مربوطه می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر این محور را آسفالت کنند.

وی گفت: ساخت این جاده، محور ارتباطی چاهان از توابع بخش مرکزی شهرستان نیکشهر به بخش زرآباد شهرستان کنارک را که مسیر آن 240 کیلومتر است 110 کیلومتر کاهش داده و به 130 کیلومتر می‌رساند.

رئیس شورای اسلامی سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: از مزیت‌های مهم این طرح راهسازی، کاهش بعد مسافت و از همه مهم‌تر انتقال آسان و سریع محصولات کشاورزی از جمله موز، هندوانه و انواع صیفی‌جات بخش زرآباد به سایر نقاط استان و کشور است.

بلوچزهی ادامه داد: ساخت محور نیکشهر به بخش زرآباد از طریق دهستان چاهان همچنین سبب کوتاه‌شدن مسیر سفر به استان هرمزگان و نوار ساحلی و جابه‌جایی کالا و مسافر در این مسیر و کاهش هزینه‌های سوخت و وقت مردم می‌شود.

وی گفت: از دیگر مشکلات مردم منطقه نداشتن شناسنامه است به ویژه در روستای «کنتان» بخش زرآباد به طوری که حتی برخی از خانواده‌ها با جمعیت زیاد از نعمت داشتن شناسنامه محروم بوده و هیچگونه حمایت و کمک دولتی از قبیل یارانه، بیمه خدمات درمانی، تحصیل و... دریافت نمی‌کنند و نهادهای حمایتی هم به دلیل نداشتن شناسنامه نمی‌توانند به آنان کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: بنا به گفته تعدادی از فاقدان شناسنامه بخش زرآباد بیش از هفت سال است که ثبت‌نام کرده‌اند ولی خبری از شناسنامه نیست و همچنان با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم می‌کنند.

بلوچزهی افزود: در بازدید از روستای تنبلان زرآباد، جوانان و ورزشکاران این روستا خواستار احداث سالن ورزشی هستند.

وی بیان کرد: با توجه به قول مسئولان در چند سال گذشته و اعلام آمادگی آنها برای احداث سالن ورزشی، اکنون قرار شده این سالن در جای دیگری احداث شود که اعتراض جوانان و ورزشکاران و شورای اسلامی روستا را در پی داشته و آنان خواستار سالن ورزشی هستند.

رئیس شورای اسلامی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: همچنین مردم روستای «شیحی بازار» از ترس توفان و سیلاب در زمان توفان گونو و نجات یافتن از سیل از روستای «مرادی کشگ» به این روستا آمده‌اند که در حال حاضر در حاشیه این روستا، کارگاه شن و ماسه احداث شده که گرد و خاک شدیدی را روزانه به خورد مردم داده و مشکلاتی برای آنان به وجود آورده است.

بلوچزهی گفت: همچنین در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر زرآباد و مردم، زمین‌های واگذار شده بنیاد مسکن به اهالی شهر زرآباد به جای یک نفر، همین یک قطعه به چند نفر واگذار شده و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده و شهرداری زرآباد را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی افزود: مردم خواستار تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده هستند تا بتوانند ساخت و ساز انجام دهند و زمین‌های هر یک از آنان مشخص شود.

رئیس شورای اسلامی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: از بنیاد مسکن کنارک خواسته می‌شود هرچه سریع‌تر قبل از به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل نارضایتی مردم، درگیری‌های لفظی و فیزیکی صاحبان زمین با سفر به بخش زرآباد به مشکلات مردم در این زمینه رسیدگی کنند.

بلوچزهی بیان داشت: نداشتن آب آشامیدنی سالم در برخی از روستاهای زرآباد موجب مهاجرت روستاییان به مناطق دیگر شده است که باید مسئولان مربوطه در این ارتباط چاره‌ای جدی بیندیشند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول