اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر:

2 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر سپاه پاسداران گفت: قرارگاه کوثر امسال ساخت دو هزار کیلومتر راه روستایی، 300 موج شکن و تسطیح 330 هکتار اراضی استان‌های جنوب کشور را در اولویت دارد.

2 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزار ی فارس از صومعه‌سرا، سردار سید ضیاءالدین حزنی در مراسم افتتاح مسجد آقا سید حسین دهستان لیف‌شاگرد بخش تولمات صومعه‌سرا فعالیت قرارگاه کوثر را در راستای محرومیت‌زدایی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این قرارگاه تاکنون بیش از 10 هزار و 807 پروژه را در این راستا انجام داده است.

به گفته وی، تاکنون بالغ بر 12 هزار و 320 میلیارد ریال از سود حاصل فعالیت‌های قرارگاه کوثر برای محرومیت‌زدایی کشور هزینه شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر سپاه پاسداران درباره انجام پروژه‌ها توسط قرار گاه  کوثر عنوان کرد: ساخت 10 هزار و 600 خانه بهداشت، 457 مدرسه، 961 خانه عالم، یک‌هزار و 258 مجموعه ورزشی، یک‌هزار و 186 باب نمازخانه و 2 هزار و 343باب مسجد از جمله اقدام‌های قرارگاه در کشور بوده است. 

وی احداث یک‌هزار و 188 باب غسل‌خانه، 256 دهنه پل، 340 سرویس بهداشتی و 543 گلزار شهدا را از جمله فعالیت‌های قرارگاه کوثر در راستای خدمات‌رسانی به نقاط محروم کشور عنوان کرد.

حزنی، در بحث توسعه و عمران روستاها عنوان کرد: احداث 74 واحد مسکونی، 10 باب مصلی، برق‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور، درمانگاه، خانه بهداشت، حمام، تامین آب کشاورزی و... از دیگر اقدام‌های قرارگاه کوثر تاکنون بوده است.

مشاور فرمانده کل سپاه، اجرای طرح آبخیزداری، ساخت آسایشگاه معلولان و... را از دیگر اقدام‌های قرارگاه کوثر در روستاهای محروم ذکر کرد.

این مسئول از احداث 300 موج‌شکن، تسطیح 330 هکتار اراضی استان‌های جنوب کشور و ساخت 2 هزار کیلومتر راه روستایی را از اولویت‌های قرار گاه کوثر در سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: تلاش این قرارگاه محرومیت‌زدایی تا شعاع 70 کیلومتری شهرها است.

حزنی، سود حاصله از فعالیت‌های قرارگاه کوثر وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) را برای عمران و آبادانی کشور نامید و تصریح کرد: قراردادهای قرارگاه خاتم در خارج از کشور نیز نباید از 10 ‌هزار میلیارد ریال کمتر باشد و سود حاصله از اجرای این پروژه‌ها برای مردم کشور هزینه می‌شود.

وی، محرومیت‌زدایی در کشور را هدیه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و اذعان داشت: پس از انقلاب اسلامی و با رهبری‌های پیامبر گونه امام (ره) و مقام معظم رهبری فعالیت‌های زیادی در کشور برای رفع محرومیت‌زدایی انجام است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول