اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

1700 کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا آخر امسال یک هزار و 700 کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی انجام شده و بهره‌برداری از آنها صورت می‌گیرد.

1700 کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود

علی حیدری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با هدف ارتقای راه‌ها و ایمنی جاده‌های مواصلاتی استان بهسازی مسیرهای تخریب شده، ارتقای وضعیت آسفالت و همچنین توجه به روشنایی جاده‌ها جزو برنامه‌های اولویت‌داری است که امسال به جد دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن محور اردبیل- مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: چهار خطه کردن این محور حادثه‌ساز از دو سمت اردبیل به سمت مشگین‌شهر و مشگین‌شهر به سمت فخر‌آباد آغاز شده است به طوری که 20 کیلومتر اول این محور در حال اجراست و 15 کیلومتر آن نیز با پیشرفت 75 درصد به سرعت اجرایی شده و انتظار می‌رود تا یک سال آینده چهار خطه کردن این محور تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام اینکه چهار خطه کردن محور اردبیل - فیروز‌آباد نیز در پنج قطعه اجرا می‌شود، یادآور شد: قطعه اول آن به طول 7 کیلومتر در حال اجراست که تا سه ماه آینده بهره‌برداری از آن انجام می‌شود.

حیدری گفت: قطعه دوم و سوم آن به طول 15 کیلومتر به همت پیمانکار آغاز شده است و قطعه پنجم آن نیز به طول 7 کیلومتر بعد از انتخاب پیمانکار ظرف روزهای آینده آغاز می‌شود و دو قطعه دیگر نیز تا آخر مرداد ماه به پیمانکار موردنظر واگذار خواهد شد.

این مسئول از آماده افتتاح بودن تقاطع غیر‌هم‌سطح نمین خبر داد و افزود:‌ هفته دولت امسال این پروژه نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

راه اردبیل ـ سرچم شاهکار مهندسی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار فارس بیان داشت: راه اردبیل – سرچم در منطقه کوهستانی واقع شده و در حقیقت شاهکار مهندسی کشورمان است.

حیدری با اعلام اینکه این مسیر در منطقه رانشی واقع شده و بیش از 9 دستگاه تونل و گالری دارد، تصریح کرد: قرار است این محور 170 کیلومتری نیز چهار خطه شود که عملیات اجرایی 82 کیلومتر این مسیر از سمت اردبیل به سمت سرچم آغاز شده است.

وی از اجرای دو لایه آسفالت این محور خبر داد و تصریح کرد: حدود 20 کیلومتر از عملیات اجرایی لایه دوم آسفالت باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ضرورت راه‌اندازی مرکز خدماتی – رفاهی، پمپ بنزین و پاسگاه پلیس راه را ضروری توصیف کرد و ادامه داد: احداث همه این مجموعه‌ها به پیمانکاران واگذار شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال اکثر این مراکز تکمیل شده و راه‌اندازی شود.

حیدری در پایان سخنان خود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سعی داریم با اصلاح مسیر از بروز برخی حوادث جلوگیری کنیم که در این باب حذف نقاط حادثه‌خیز محور اردبیل – سرچم در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول