اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی:

ارتقای شاخص‌های راه روستایی به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: برای ارتقای شاخص‌های راه روستایی در این استان به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ارتقای شاخص‌های راه روستایی به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

عطاءالله قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، ارتقای شاخص‌های راه روستایی و رساندن آن به میانگین کشوری را مستلزم احداث 970 کیلومتر راه روستایی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی به نسبت سایر استان‌ها کم‌ترین برخورداری را از راه روستایی دارد، افزود:‌ در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان مقرر شد تا پنج میلیارد تومان از مانده 90، 11 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی استانی شده، 9میلیارد تومان از محل فروش سهام و 10 میلیارد تومان اعتبار امسال گذاشته شود که مجموعاً 35 میلیارد تومان می‌شود.

قادری با تاکید بر اینکه اجرای راه روستایی در استان به خاطر صعب‌العبور بودن هزینه‌بر است، گفت:‌ دولت باید نگاه و حمایت بیشتری را از ارتقای شاخص‌های راه‌های روستایی در استان به منظور توسعه این استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه اجرای 970 کیلومتر راه روستایی در استان برای ارتقای شاخص‌های روستایی در قالب 96 پروژه اجرا می‌شود، اظهار کرد: میانگین این پروژه‌ها 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: در صورت تأمین اعتبارات لازم این پروژه‌های راه‌سازی تیر 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی توسعه راه‌های روستایی در خراسان‌شمالی را یک موضوع مهم برای این استان عنوان کرد و افزود: بخش زیادی از روستاهای استان فاقد راه روستایی بوده که با احداث این پروژه‌های راه‌سازی از این مزایا بهره‌مند می‌شوند.

قادری همچنین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه باند دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان را 160 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه سرما و بارندگی‌ها از پاییز امسال خراسان‌شمالی را فرا می‌گیرد، بر تزریق اعتبارات بیشتر قبل از فرارسیدن پاییز تاکید کرد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول