اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 21 رمضان

مراسم محوری شهادت حضرت علی(ع) در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با 21 رمضان و با حضور مردم روزه‌دار و مؤمن، مراسم محوری شهادت مولای متقیان علی (ع) در مصلی قدس زاهدان برگزار شد.

مراسم محوری شهادت حضرت علی(ع) در زاهدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، پیش از ظهر امروز قبل از برگزاری نماز جمعه، مراسم محوری شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) در مصلی قدس زاهدان با حضور محبان اهل بیت (ع) برگزار شد.

این مراسم با حضور گسترده اقشار مختلف مردم زاهدان در حالی که جامه‌های سیاه بر تن کرده بودند و محافل را سیه‌پوش، با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی برگزار شد.‌

مردم زاهدان با نوحه‌سرایی و سینه‌زنی در مدح حضرت علی (ع)، اشک ماتم ریختند و محفل را چنان با عزاداری خود گرما بخشیدند که جای توصیف نیست.

×مردم زاهدان ناب‌ترین صحنه‌های نیاش را در لیالی قدر به نمایش گذاشتند

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: مردم خداجوی زاهدان در شب‌های پر برکت قدر، ناب‌ترین و زلال‌ترین صحنه‌های نیایش انسان در مقام بندگی را به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) افزود: زاهدانی‌ها در نخستین شب از شب‌های قدر با حضور در مساجد و حسینیه‌ها و احیا و شب زنده‌داری تا سحرگاهان به راز و نیاز با خالق یکتا پرداختند.

وی اظهار داشت: آیین محوری نخستین شب از شب‌های قدر با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط محمد علی جابین قاری مصری و با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی قدس زاهدان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: مساجد المهدی (ع)، الزهرا (س) و حسینیه یزدی‌ها، بیت‌الرقیه (س)، مسجد الغدیر، مسجد امام رضا (ع) صدیقه و... شهرستان زاهدان نیز به عنوان محل‌های محوری در لیالی قدر میزبان عزاداران خاندان عصمت و طهارت (ع) بودند.

قربانپور بیان داشت: مردم عزادار و ولایی شهرستان زاهدان با حضور در این مکان‌ها به احیا، شب زنده‌داری، نوحه‌سرایی و سینه‌زنی پرداختند.

وی ادامه داد: دشمنان با تبلیغات منفی تلاش دارند حضور مردم معتقد و متدین ایران اسلامی را در آیین‌های مذهبی به ویژه شب‌های قدر کم رنگ جلوه دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان افزود: مسئولان تمام دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرهنگی باید با مدیریت صحیح، دقیق و اطلاع‌رسانی عمومی زمینه حضور مردم برای بهره‌بردن هر چه بیشتر و بهتر از مراسم لیالی قدر را فراهم کنند.

قربانپور در دومین شب قدر و بیست و یکم رمضان، سالروز شهادت نخستین شهید محراب تاریخ اسلام حضرت علی‌‌بن ابیطالب(ع) را به عموم مردم روزه‌‌دار میهن اسلامی تسلیت گفت و توفیق درک فیوضات شب‌‌های قدر را برای ملت شریف به ویژه مردم خداجوی استان آرزو کرد.

وی اضافه کرد: مراسم عـزاداری سالـروز شهـادت اول مظلوم عـالم حضـرت امام علی (ع) روز جمعه 20 مـرداد مـاه از ساعت 11 صبـح قبل از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان همراه با نوحه‌سـرایی و سینـه‌زنی برگزار شد.

به گزارش فارس مراسم محوری شهادت حضرت علی (ع) امروز در شهرهای مختلف استان از جمله، زابل، زهک، هیرمند، ایرانشهر، خاش، سراوان، چابهار، کنارک و... با شکوه خاصی برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول