اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهریور ماه سال جاری

مرمت فاز 3 راسته عبدالعلی بیگ بازار زنجان آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: مرمت فاز سه راسته عبدالعلی بیگ بازار تاریخی زنجان در شهریور ماه سال جاری آغاز می‌شود.

مرمت فاز 3 راسته عبدالعلی بیگ بازار زنجان آغاز می‌شود

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: عملیات مرمت راسته عبدالعلی بیگ زنجان تا پایان آبان ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه راسته عبدالعلی بیگ در داخل بافت تاریخی بازار زنجان قرار دارد، خاطر نشان کرد: این راسته تاریخی به موازات بازار میوه فروشان ایجاد شده است که سقف آن یک پوشش شیروانی سنتی دارد.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه از محل اعتبارات استانی مرمت، احیا و نوسازی سقف راسته عبدالعلی بیگ و جداره‌های حجرات‌ آن آغاز شده است، اضافه کرد: مرمت این راسته در سه فاز برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست مرمت راسته عبدالعلی بیگ در سال 89 آغاز شده بود، ادامه داد: در این فاز حدود یک سوم از قسمت‌های مورد نظر بنا مورد مرمت قرار گرفت.

ارجمند با بیان اینکه در فاز دو مرمت راسته عبدالعلی بیگ دو سوم بنا مرمت شد، یادآور شد: این فاز نیز در سال گذشته به پایان رسید.

وی با تاکید بر اینکه از محل اعتبارات استانی سال جاری تکمیل مرمت راسته عبدالعلی بیگ زنجان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده محسوب می‌شود، تصریح کرد: مرمت فاز نهایی این راسته از شهریور ماه سال جاری آغاز می‌شود.

مدیر دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه اعتبارات پیش‌بینی شده برای مرمت فاز نهایی راسته عبدالعلی بیگ زنجان 100 میلیون تومان برآورد شده است، اضافه کرد: با اختصاص این اعتبار پیش‌بینی شده همه بخش‌های مورد نظر در راسته عبدالعلی بیگ در سال جری مرمت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرمت فاز سه راسته عبدالعلی بیگ زنجان شامل تعویض سقف شیروانی فرسوده، احیای نمای شمالی و جنوبی راسته و احیای پایه‌های مابین حجرات می‌شود، خاطر نشان کرد: نورگیرهای شکیل و زیبا نیز در سقف راسته ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول