اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

مرمت خانه تاریخی نعمت‌زاده دوره قاجاریه تبریز به پایان می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی خانه تاریخی نعمت‌زاده، از اتمام پروژه مرمتی این خانه تاریخی تبریز تا پایان سال 91 خبر داد.

مرمت خانه تاریخی نعمت‌زاده دوره قاجاریه تبریز به پایان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در بازدید از خانه نعمت‌زاده در تبریز اظهار کرد: مرمت این خانه قدیمی با اختصاص بودجه از سال 90 آغاز شده و تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: تعویض سقف، کف‌سازی، تعویض تیرهای چوبی کف اتاق‌ها، لایه‌برداری دیوارها در عملیات مرمت‌سازی انجام و دیوار ضلع غربی نیز بازسازی شده است.

محمدی انجام سفیدکاری، کف‌سازی داخلی، انجام تاسیسات برقی و مکانیکی، کف‌سازی حیاط و حوض، بازسازی ورودی، سفیدکاری بخش‌های قاب‌بندی و دیواره‌های حیاط و مرمت پنجره‌ها و پله‌های داخلی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در راستای پروژه مرمتی خانه تاریخی نعمت‌زاده در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قدمت این خانه تاریخی را مربوط به اواخر دوره قاجار عنوان کرد و افزود: خانه نعمت‌زاده همچون خانه‌های دوره قاجار معماری خاص خود را داشته و از ایوان، طنبی و پنجره با شیشه‌های رنگی شکل یافته است.

وی افزود: این خانه همچنین طاق و ستون داشته و طنبی آن از دو بخش تشکیل شده که یک طنبی و گوشواره در ضلع جنوبی واقع شده و دیگری در شرق خانه است.

محمدی همچنین تاکید کرد: مرمت خانه نعمت‌زاده مراحل پایانی خود را سپری می‌کند به طوری که 90 درصد عملیات انجام شده و با اختصاص بودجه سال 90 این پروژه تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

وی در عین حال یادآور شد: بودجه اختصاص یافته برای این پروژه بالغ بر 300 میلیون ریال بوده که برای ادامه کار نیازمند اختصاص اعتبارات تکمیلی است.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول