اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تبریز

مرمت خانه قاجاری سرخه‌ای از نیمه گذشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از روند سریع عملیات مرمتی خانه قدیمی سرخه‌ای تبریز خبر داد و گفت: عملیات مرمت این خانه قدیمی از نیمه گذشته و به 60 درصد رسیده است.

مرمت خانه قاجاری سرخه‌ای از نیمه گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی گفت: خانه سرخه‌ای از دو بخش اندرونی و بیرونی تشکیل شده که مرمت بخش اندرونی رو به اتمام بوده و مرمت بخش بیرونی در حال اجراست.

وی اظهار داشت: مرمت بخش اندرونی شامل مرمت گچبری، آینه‌کاری، سنتوری، سقف، کف، زیرزمین، استحکام‌بخشی، مرمت ستون و دیوارها بود و طاق، گنبد، کف‌سازی، مرمت تابستان‌نشین و تالار از دیگر بخش‌های مرمت شده اندرونی این خانه تاریخی است.

محمدی با اشاره به اینکه خانه سرخه‌ای متعلق به اواسط دوره قاجار است، افزود: زیرزمین خانه سرخه‌ای طاق و گنبد داشته و مجهز به حمام است که این حمام در روزهای خاص مورد استفاده اهالی محل قرار می‌گرفت و برای رعایت محرمیت و دسترسی در زیرزمین ساخته می‌شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اعتبار اختصاص یافته برای مرمت این خانه قدیمی را بیش از 900 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با اختصاص کامل اعتبار، پیش‌بینی می‌شود مرمت این خانه تا پایان امسال به اتمام برسد. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول