اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی همدان:

66 بنای تاریخی در همدان در حال مرمت و بازسازی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: 66 بنای تاریخی در سطح استان در حال مرمت و بازسازی است که تعدادی از این پروژه‌ها مساجد تاریخی هستند.

66 بنای تاریخی در همدان در حال مرمت و بازسازی است

اسدالله بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان وجود امامزاده‌های متعدد و مراکز مذهبی در سطح استان را یکی از جاذبه‌های گردشگری استان برشمرد و افزود: 250 مورد امامزاده و اماکن مذهبی در سطح استان همدان وجود دارد که قسمت عمده آنها جزو اماکن تاریخی هستند و در گردشگری مذهبی نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: امامزاده عبدالله، امامزاده محسن و شاهزاده حسین (ع) از اماکنی هستند که هر سال مسافران زیادی در آنها حضور می‌یابند به طوری که از استان‌های دیگر برای زیارت این اماکن به همدان سفر می‌کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به مرمت امامزاده‌ها، بیان داشت: اگر قسمتی از بافت این اماکن مذهبی دارای ارزش تاریخی باشد، در تعدادی از امامزاده‌ها مشغول هستیم و در امامزاده یحیی اقدامات خوبی انجام شده است.

بیات خاطرنشان کرد: در امامزاده محسن کارهایی در حال انجام است و در امامزاده عقیل واقع در روستای دستجرد نیز اقداماتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه برخی از مرمت‌ها را اوقاف و اماکنی که بافت تاریخی دارد ما انجام می‌دهیم، اذعان داشت: مدتی قبل با اوقاف بحثی مبنی بر اینکه در صورت تأمین اعتبار مرمت‌ها انجام ‌شود، صورت گرفت که پس از تأمین اعتبار امامزاده عسگر بهار را کامل بازسازی کردیم و در روستای مسجدین کبودراهنگ و حیقوق نبی نیز مشغول مرمت هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه در مسجد جامع نیز اقدامات اساسی صورت گرفت، افزود: با اقداماتی که در مسجد جامع همدان صورت گرفت بسیاری از صاحب‌نظران میراث فرهنگی بر این امر اذعان داشتند که کارهای بسیار مطلوبی برای مرمت این مسجد صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشغول مرمت 66 پروژه در سطح استان هستیم، گفت: تعدادی از این پروژه‌ها مساجد تاریخی ما هستند که از جمله آنها می‌توان به مسجد خاتم الانبیا، مسجد پیربادی، کمک به مرمت مسجد میرزاتقی، مسجد چمن چوپان‌ها، مسجد شورین در روستای شورین و مسجد علویان در گنبد علویان اشاره کرد.

بیات در پایان سخنانش اضافه کرد: 14 مسجد در سطح شهرستان همدان در حال مرمت است به طوری که مسجد حاج قاسم ملایر در پارک سیفیه با 80 میلیون ریال هزینه و امامزاده یحیی با 6 میلیون تومان هزینه مرمت و بازسازی شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول